18.2.08

Rateuri de marketing

Care este cea mai mare prostie de marketing pe care o poţi face?

Răspunsul meu: să-ţi identifici prost competitorii. Nu stau acum să explic amănunţit de ce. În esenţă, dacă faci greşeala asta, înseamnă că habar nu ai ce face produsul tău, care îi sunt avantajele, ce aduci diferit pe piaţă, cât trebuie să coste.

De exemplu, dacă ai un produs care costă 500 de euro şi faci reclamă Adwords pe numele unui produs similar care costă doar 99 de euro înseamnă fie că identifici prost concurenţa (greşeală de marketing), fie că practici un preţ greşit (evident, greşeală de... marketing!). Dacă produsul tău merită într-adevăr 500 de euro, atunci n-are nici un rost să îl convingi pe clientul celui de 99 să scoată din buzunar o sumă de 4 ori mai mare decât e pregătit să dea. Nu vei reuşi. E ca şi cum Mercedes ar încerca să fure clienţi de la ... Dacia Logan.

Niciun comentariu: