21.8.06
Lansare de site
Am lansat www.davdesign.ro. Confectii de femei, haine de damete, chestii de genul asta. Enjoy shopping.
Scris de
Lucian Sarbu
la ora
18:40
0
comments
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest
19.8.06
Un gând: de la Anna Lesko la Eric Jordan
Toată lumea ştie că în România, deseori, una e pe afiş, alta în realitate. Mă întreb, oare "prezenţa" lui Eric Jordan în juriu la Internetics 2006, nu cumva o fi aceeaşi treabă? Adică, o să vină Eric Jordan în România şi o să şadă frumos la masa juriului, cot la cot cu nea Ghertzoianu, ca să vizioneze fel de fel de mediocrităţi dintr-un concurs de frumuseţe judeţean? Sau va juriza prin internet? Păi, atunci de unde vom şti că va juriza pe bune? Gii... complicată chestie.
Scris de
Lucian Sarbu
la ora
20:17
0
comments
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest
12.8.06
A crescut piaţa de web designeri şi programatori web
E incredibil cât a crescut prestigiul profesiei de web designer în ultimul an şi jumătate. Îmi aduc aminte cum în urmă cu 4-5 ani anunţurile de angajare pentru joburi web-related cereau o mulţime de competenţe (Photoshop, baze de date, JavaScript, XML, CSS, ASP.NET...) şi ofereau salarii de mizerie, de 150-200 de dolari. În ciuda enunţurilor aberante, întotdeauna vedeai 30-40 de candidaţi pentru un job. În urmă cu aproximativ un an şi jumătate, s-a întâmplat ceva. Tocmai am trecut în revistă anunţurile de pe BestJobs şi am constatat că un anunţ de web designer nu mai atrage decât vreo 10 candidaţi. Chiar dacă e bine scris şi cere strict ceea ce trebuie să i se ceară unui web designer, adică simţ estetic, cunoştinţe avansate de grafică bitmap şi vectorial, HTML+CSS, noţiuni de programare, noţiuni de SEO şi portofoliu. Din experienţa mea de recrutare pe BestJobs, ştiu că din 10 candidaţi, cel mult 3 merită chemaţi la un interviu. Nu pun la socoteală Ejobs, care din păcate e un site plin de spameri, care încurajează spamul şi care, de altfel, şi pune accentul doar pe cantitate. Tot din experienţă pot să spun că pe Ejobs, dacă dai un anunţ de recrutare CEO cu 10 ani de experienţă în business development şi masterat la Harvard, te vei trezi cu 300 de CV-uri trimise de toţi idioţii. Din acest punct de vedere Bestjobs, prin limita de maxim 15 aplicări pe zi pe care ai dreptul să le trimiţi, e un site mult mai corect.
Asta înseamnă că oamenii disponibili din piaţă sunt deja luaţi iar companiile care vor să-i recruteze trebuie să bage adânc mîna în buzunar şi, în plus, să folosească metode active de recrutare. Din păcate, partea proastă pentru calitatea serviciilor web din România e că tinerii care ies din facultăţi sunt varză şi foarte puţini merită să fie angajaţi. Partea bună pentru prestatorii de asemenea servicii e că preţurile vor creşte constant, întrucât cererea creşte constant, concomitent cu o lipsă acută a resurselor pe piaţă.
Asta înseamnă că oamenii disponibili din piaţă sunt deja luaţi iar companiile care vor să-i recruteze trebuie să bage adânc mîna în buzunar şi, în plus, să folosească metode active de recrutare. Din păcate, partea proastă pentru calitatea serviciilor web din România e că tinerii care ies din facultăţi sunt varză şi foarte puţini merită să fie angajaţi. Partea bună pentru prestatorii de asemenea servicii e că preţurile vor creşte constant, întrucât cererea creşte constant, concomitent cu o lipsă acută a resurselor pe piaţă.
Scris de
Lucian Sarbu
la ora
08:13
0
comments
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest
6.8.06
Wages in Romania - mid. 2006
We published a news on our website, some time ago, regarding the level of IT wages in Romania.
Many people outside Romania understood the message and stopped bothering us with requests for web site design for $200. Romania is not India, and we are proud of this. Instead, Romania is pretty expensive as outsourcing location. Yes, it is.
Now, after one year and almost entered in EU, let's see how wages in Romania's IT industry have evolved (below are minimal wages):
Another important fact that a foreign investor should understand is that in today's Romania there is a deep crisis of fresh engineers and programmers. The educational system is a disaster. Only about 10% of every promotion really represents young people that deserve to get an employment. So it is easy to understand why wages will follow the growing pattern in the years to come.
UPDATE - as of December 2007 - after 1 year in EU
However, the HR's are predicting for the next year only limited increases (up to 10%). There are several rumors in the market that some developers will start relocate production in other countries.
Many people outside Romania understood the message and stopped bothering us with requests for web site design for $200. Romania is not India, and we are proud of this. Instead, Romania is pretty expensive as outsourcing location. Yes, it is.
Now, after one year and almost entered in EU, let's see how wages in Romania's IT industry have evolved (below are minimal wages):
Without taxes / USD / month (netto income) | All taxes included /USD / month (real costs) | |
---|---|---|
Junior web programmer PHP/MySQL | 250 USD | ~ 450 USD |
Experienced web programmer | 600 USD | ~ 950 USD |
Senior Web designer | 500 USD | ~ 850 USD |
Junior Java developer | 450 USD | ~800 USD |
Senior Java Developer | 1000 USD | ~1600USD |
Middle Manager | 1500 USD | ~2500 USD |
Another important fact that a foreign investor should understand is that in today's Romania there is a deep crisis of fresh engineers and programmers. The educational system is a disaster. Only about 10% of every promotion really represents young people that deserve to get an employment. So it is easy to understand why wages will follow the growing pattern in the years to come.
UPDATE - as of December 2007 - after 1 year in EU
Without taxes / USD / month (netto income) | All taxes included /USD / month (real costs) | |
---|---|---|
Junior web programmer PHP/MySQL | 350 USD | ~ 550 USD |
Experienced web programmer | 850 USD | ~ 1400 USD |
Senior Web designer | 850 USD | ~ 1400 USD |
Junior Java developer | 600 USD | ~1100 USD |
Senior Java Developer | 1400 USD | ~2500 USD |
Middle Manager | 2500 USD | ~4000 USD |
However, the HR's are predicting for the next year only limited increases (up to 10%). There are several rumors in the market that some developers will start relocate production in other countries.
Scris de
Lucian Sarbu
la ora
10:42
0
comments
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest
Etichete
it wages in romania
Some sort of hurricane on a ridiculuos tiny market
About one month ago, mr. Orlando I-don't-remember-his-2nd-name, big boss at Netbrige, took the decision to quit his job. Suddenly, this decision became the event no. 1 inside the blogging and online gossip world, because everybody was thinking that he wants to make his own online advertising company.
Smart enough, Orlando just moved from one company, to another: now he is big boss at Media Pro, one of the biggest Romanian media enterprises. Media Pro has a number of websites that they want to advertise and sell directly.
An with the recent launch of Sanoma Media's online business, we can conclude that the market of online advertising becomes more and more interesting for big publishers.
--
Apropo de bloggerii din România. Ce mă enervează cel mai mult la blogosfera valahă: că există o grămadă de cuconiţe, gicşi şi alte arătări, cu pretenţii de har sau iniţiere în lumea pi-arului şi a marchetingului onlain, care înţeleg prin blogging adicătelea carevasăzică să ţii un fel de "Oracol" de clasa a 7-a în care comit numai fraze şi frăzuţe de genul: "Azi am fost la munte." ... "Azi m-am dat cu ski-jetul la mare." ... "Azi m-am scobit în nas 2 minute şi 25 de secunde." etc. etc. etc., Oracol pe care să intre apoi nişte reduşi la fel ca ei care să bage din pură complezenţă nişte comentarii asemenea, pentru ca şi ei apoi să le viziteze Oracolul acelor reduşi care îi vizitează şi să inepteze sârguincios în marginea inepţiilor reduşilor.
Smart enough, Orlando just moved from one company, to another: now he is big boss at Media Pro, one of the biggest Romanian media enterprises. Media Pro has a number of websites that they want to advertise and sell directly.
An with the recent launch of Sanoma Media's online business, we can conclude that the market of online advertising becomes more and more interesting for big publishers.
--
Apropo de bloggerii din România. Ce mă enervează cel mai mult la blogosfera valahă: că există o grămadă de cuconiţe, gicşi şi alte arătări, cu pretenţii de har sau iniţiere în lumea pi-arului şi a marchetingului onlain, care înţeleg prin blogging adicătelea carevasăzică să ţii un fel de "Oracol" de clasa a 7-a în care comit numai fraze şi frăzuţe de genul: "Azi am fost la munte." ... "Azi m-am dat cu ski-jetul la mare." ... "Azi m-am scobit în nas 2 minute şi 25 de secunde." etc. etc. etc., Oracol pe care să intre apoi nişte reduşi la fel ca ei care să bage din pură complezenţă nişte comentarii asemenea, pentru ca şi ei apoi să le viziteze Oracolul acelor reduşi care îi vizitează şi să inepteze sârguincios în marginea inepţiilor reduşilor.
Scris de
Lucian Sarbu
la ora
00:07
0
comments
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest
5.8.06
În sfârşit, am lansat Leykom!
În sfârşit, am lansat un site la care muncim din martie: Leykom. E vorba de un site uriaş, nu atât prin dimensiunile vizibile, cât prin cele invizibile (baza de date... adminul... SEO... marketing management system...). Nu pot să nu remarc indecenţa iniţială a unei firme concurente care ofertase, pentru acest site, vreo 650 de euro + TVA. Dacă eu personal nu aş fi câştigat încrederea clientului, lucrarea asta ar fi fost în altă ogradă. Încep să-mi displacă tot mai mult practicanţii de dumping din web designul românesc. Şi asta o spune cineva care a suflat de-a lungul timpului comenzi de la Dezibel Media, Media Concept şi chiar Green Pixel practicând preţuri, evident, sub ale lor.
A început şi Interneticsu 2006. Sincer, credeam că manifestaţiunea a dat 'ortu popii. Oricum, cu toate că avem vreo 10 site-uri bune realizate în ultimele 7 luni (şi or să mai apară cel puţin 4 în următoarele 2 luni), voi rămâne fidel principiului de a nu înscrie KSD la Internetics. În primul rând, trebuie să recunosc, niciodată nu am ţintit un segment elitist al pieţei, în aşa fel încât comanda să fie atât de stimulativă, încât să faci un site care să te dea pe spate. Eu mă mândresc cu un singur lucru, şi anume că toţi clienţii KSD sunt foarte mulţumiţi cu site-ul pe care îl au şi, printre ei, există o grămadă cărora afacerea le-a crescut exponenţial odată cu deschiderea site-ului. Grafica noastră poate că e mediocră, dar am încercat să orientez întreaga echipă către înţelegerea principiilor de bază în e-commerce şi online marketing (la noi în firmă, de pildă, circulă un manual de SEO scris chiar de mine, din care fiecare trebuie să ştie să recite ce înseamnă proeminenţa, densitatea, campanie de linkuri, diferenţele dintre analiza-log şi analiza-trafic etc.). Aşa că, las' să fie alţii cu site-urile frumoase şi inutile şi hai să fim noi cu alea "mediocre" dar care îşi fac treaba bine. În al doilea rând, n-am mai luat vreun premiu din clasa a IV-a, adică de mai bine de 20 de ani, şi se poate spune că sunt prea bătrân ca să-mi mai pese de asemenea vrăjeli de 2 lei. În al treilea rând, strict pragmatic vorbind, nu am observat de-a lungul timpului ca festivalul ăsta să ajute pe cineva la ceva: dimpotrivă, dacă faceţi o statistică veţi vedea că multe site-uri nominalizate s-au dus dracului şi multe firme care au concurat au dispărut sau se înneacă în mediocritate. Poate pe Green Pixel să-i fi ajutat la câştigarea încrederii Connex/Vodafone... dar până la urmă la ce naiba mai e bun un client d-ăsta care, practic, te secătuieşte de resurse şi te scoate de pe piaţă?! Portofoliul lor nu mai arată nimic nou de 2 ani de zile. Unii dintre foştii lor clienţi şi-au refăcut site-urile şi, după cât de rău arată acum, nu cred că şi le-au refăcut cu ei: vezi MrPeter.ro. Păcat, fiindcă MrPeter era unul din site-urile cele mai bune ale unei agenţii de turism din România. Dar probabil că GP nu au mai avut timp să-l refacă.
PS. E primul post în română. Da, blogul meu va fi bilingv, în funcţie de cum voi avea chef să scriu.
A început şi Interneticsu 2006. Sincer, credeam că manifestaţiunea a dat 'ortu popii. Oricum, cu toate că avem vreo 10 site-uri bune realizate în ultimele 7 luni (şi or să mai apară cel puţin 4 în următoarele 2 luni), voi rămâne fidel principiului de a nu înscrie KSD la Internetics. În primul rând, trebuie să recunosc, niciodată nu am ţintit un segment elitist al pieţei, în aşa fel încât comanda să fie atât de stimulativă, încât să faci un site care să te dea pe spate. Eu mă mândresc cu un singur lucru, şi anume că toţi clienţii KSD sunt foarte mulţumiţi cu site-ul pe care îl au şi, printre ei, există o grămadă cărora afacerea le-a crescut exponenţial odată cu deschiderea site-ului. Grafica noastră poate că e mediocră, dar am încercat să orientez întreaga echipă către înţelegerea principiilor de bază în e-commerce şi online marketing (la noi în firmă, de pildă, circulă un manual de SEO scris chiar de mine, din care fiecare trebuie să ştie să recite ce înseamnă proeminenţa, densitatea, campanie de linkuri, diferenţele dintre analiza-log şi analiza-trafic etc.). Aşa că, las' să fie alţii cu site-urile frumoase şi inutile şi hai să fim noi cu alea "mediocre" dar care îşi fac treaba bine. În al doilea rând, n-am mai luat vreun premiu din clasa a IV-a, adică de mai bine de 20 de ani, şi se poate spune că sunt prea bătrân ca să-mi mai pese de asemenea vrăjeli de 2 lei. În al treilea rând, strict pragmatic vorbind, nu am observat de-a lungul timpului ca festivalul ăsta să ajute pe cineva la ceva: dimpotrivă, dacă faceţi o statistică veţi vedea că multe site-uri nominalizate s-au dus dracului şi multe firme care au concurat au dispărut sau se înneacă în mediocritate. Poate pe Green Pixel să-i fi ajutat la câştigarea încrederii Connex/Vodafone... dar până la urmă la ce naiba mai e bun un client d-ăsta care, practic, te secătuieşte de resurse şi te scoate de pe piaţă?! Portofoliul lor nu mai arată nimic nou de 2 ani de zile. Unii dintre foştii lor clienţi şi-au refăcut site-urile şi, după cât de rău arată acum, nu cred că şi le-au refăcut cu ei: vezi MrPeter.ro. Păcat, fiindcă MrPeter era unul din site-urile cele mai bune ale unei agenţii de turism din România. Dar probabil că GP nu au mai avut timp să-l refacă.
PS. E primul post în română. Da, blogul meu va fi bilingv, în funcţie de cum voi avea chef să scriu.
Scris de
Lucian Sarbu
la ora
17:04
0
comments
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest
Abonați-vă la:
Postări (Atom)