Programul Prima Casă are un singur rol, să-i salveze de la faliment pe dezvoltatorii care au construit fel de fel de apartamente pe care nu le vrea nimeni şi băncile care au finanţat ani la rândul ruleta imobiliară în detrimentul investiţiilor în producţie şi în economia sănătoasă.
Pe lângă miliardele de la FMI, aşadar, mai adăugăm la povara datoriei şi acest miliard pe care va trebui să-l suportăm din buzunarul propriu pentru că nişte cretini au făcut nişte investiţii proaste.
România e o ţară în care salariul mediu e ăla care e. Pur şi simplu e la mintea cocoşului că nu poţi avea case la fel de scumpe ca la Paris în condiţiile în care salariul mediu e de 5 ori mai mic. N-ai cum să le vinzi!
Pe termen lung deznodământul nu poate fi decât unul singur, scăderea preţurilor până la nivelul la care să le poată cumpăra orice român obişnuit, nu doar ăia care sunt mare sculă pe basculă în multinaţionale sau naiba ştie unde. Dar porcăria asta numită Prima Casă va păstra pentru o perioadă scurtă, probabil 6-7 luni, preţurile ridicate, pentru ca exitul clientelei politice să se producă ordonat şi în linişte. Numai cineva excesiv de imbecil, repet, IM-BE-CIL, îşi poate închipui că valorile aiuritoare de până în 2008 vor mai reveni vreodată în România. Chipurile, România a avut creştere economică record în perioada 2005-2008, mamă mamă! Şi atunci, cum se face că suntem primii la emigrare?! Ţara duduie, şi românii fug din ea... măi să fie!
Păi cum dracu' să nu fugă dacă trebuia să munceşti vreo 20 de ani fără să bei, fără să mănânci, ca să ai casa ta?... în condiţiile în care studiile din Occident arată că nivelul optim e de aproximativ 6 venituri anuale pentru o casă? Trebuie să ne obişnuim cu gândul că în Bucureşti, câtă vreme salariul mediu e pe la 500 de euro - nicidecum 1000, cum cred unii cretinopaţi - un preţ normal al unui apartament cu 2 camere e pe la 30-35.000 de euro. Tot ce depăşeşte plafonul ăsta e aberant.
Imbecililor care îşi doresc preţuri la case "la nivel european" le urez să ţină lumina aprinsă peste 10-15 ani într-o ţară care va mai avea vreo 5 milioane de locuitori, pentru că restul se vor fi cărat de mult, şi în care deficitul de forţă de muncă va fi acoperit cu bangladeshi, paki, nepalezi, congolezi, bantu şi alte naţii civilizate de o certă valoare tehnico-tactică.
În acest context vin cretinoizii din Guvern şi, în lipsa oricărei modalităţi oficiale de măsurare a pieţei imobiliare - pentru că atât de înapoiaţi şi retardaţi suntem, încât nu avem nici măcar un indice oficial raportat la Institutul de Statistică! -, îşi dau cu părerea că preţul mediu al unei case în România "ar trebui" să fie pe la 60.000. Nici 50.000, nici 70.000, ci fix 60.000. Că nah, atâta i-a costat pe clienţi construcţia, şi băgăm şi un mic profit...
Băieţii veseli se salvează, băncile se salvează, prostul de român rămâne să plătească oalele sparte.
Guvernul ar trebui să ia Prima Casă şi să şi-o bage-n cur. Sictir, băi golanilor şi bandiţilor!
29.5.09
17.5.09
Piata lor de internet si piata noastra
Habar n-aveam că SeLoger.com, site-ul franţuzesc cu anunţuri imobiliare pe care îl mai consult din când în când, este cotat la bursa. Mda... Încă un motiv să ne simţim mici. Foarte mici.
[nu dau link către SeLoger.com, pentru că momentan e virusat]
Scris de
Lucian Sarbu
la ora
16:14
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest
Etichete
seloger.com
1.5.09
Indicatorul oranj
O ştire care nu ar fi trebuit să treacă neobservată în industriile legate de piaţa de publicitate (inclusiv industria web): veniturile Orange au scăzut cu 14,1% pe primul trimestru.
Nu văd de ce concurenţii principali, Vodafone şi Cosmote, nu ar fi putut păţi aceeaşi treabă.
Ţinând cont că ăştia au unele dintre cele mai mari bugete de publicitate care se cheltuie în România, înseamnă că suferinţa pieţelor de publicitate e abia la început, pentru că bugetele de publicitate se vor ajusta pe măsura veniturilor.
Personal, cred că toate pieţele care vând într-un fel sau altul publicitate se vor reîntoarce undeva la nivelul anilor 2004-2005.
Update: şi totuşi Cosmote sfidează criza. E drept, are venituri de 5 ori mai mici decât Orange.
Update 2: în schimb, Romtelecom confirmă criza: -8,1%. Vodafone şi Zapp nu anunţă nimic?
Nu văd de ce concurenţii principali, Vodafone şi Cosmote, nu ar fi putut păţi aceeaşi treabă.
Ţinând cont că ăştia au unele dintre cele mai mari bugete de publicitate care se cheltuie în România, înseamnă că suferinţa pieţelor de publicitate e abia la început, pentru că bugetele de publicitate se vor ajusta pe măsura veniturilor.
Personal, cred că toate pieţele care vând într-un fel sau altul publicitate se vor reîntoarce undeva la nivelul anilor 2004-2005.
Update: şi totuşi Cosmote sfidează criza. E drept, are venituri de 5 ori mai mici decât Orange.
Update 2: în schimb, Romtelecom confirmă criza: -8,1%. Vodafone şi Zapp nu anunţă nimic?
Scris de
Lucian Sarbu
la ora
14:36
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest
Etichete
publicitate
Abonați-vă la:
Postări (Atom)