Cică populaţia internaută a României a ajuns la suma de 12 milioane, în condiţiile în care piaţa de advertising online s-ar duce anul ăsta pe la 20-25 de milioane de euro.
Asta înseamnă că în România se cheltuie cam 2 euro pe cap de internaut. Unora li s-o fi părând mult şi aceşti 2 euro dar ar fi bine să-şi bage coada-ntre picioare şi să se mai uite şi prin alte ogrăzi (
sursa aici):
- Norvegia: 132E
- UK: 120E
- Danemarca: 109E
- USA: 91E
- ...
- Italia: 36E
Mai mult. Cifra de 2 euro poate părea atât de insignifiantă încât ai fi tentat să zici că nu poate merge decât în sus. Problema e că noi stăm la 2 euro de ani buni. Când aveam 3 milioane de utilizatori, piaţa era pe la 6 milioane E. Când erau 5 milioane de internauţi, piaţa era pe la 10 milioane. Concluzia e că piaţa a crescut pe baze strict cantitative, nu şi calitative. Oamenii nu au simţit nevoia să aloce mai mulţi bani pentru câştigarea unui client de pe online pentru că au simţit că ăia 2 euro sunt suficienţi. În atâţia ani de creştere industria nu a avut de oferit comercianţilor decât cantitate, fără calitate. Reversul acestei stări de fapt e că atunci când publisherii taie bugetele, toată industria tremură şi e posibil ca 2 euro... să devină 1.