23.4.10

Google Advertising Fundamentals Exam

Azi am dat examenul necesar pentru a deveni GAP - Google Advertising Professional. Examenul se numeşte Google Advertising Fundamentals şi după cum se poate vedea aici l-am luat cu 92%.

Acum aştept ca Google să coreleze rezultatul examenului cu sumele cheltuite şi să mă lase să-mi afişez certificatul de GAP.

Iată câteva sfaturi pe care le pot da celor interesaţi:
  • Trataţi examenul cu seriozitate. Cam 1/3 din întrebări pot fi rezolvate doar pe bază de logică, dar veţi întâlni şi 1/3 întrebări care sunt foarte precise şi necesită cunoaşterea unor amănunte din practica sau din teoria Adwords (de exemplu, care este o anumită dimensiune valabilă pentru reclamele-imagine în reţeaua mobilă).
  • Înainte de examen treceţi măcar odată prin tot conţinutul centrului de învăţare, daţi clickuri în interfaţa Adwords pe butoane pe care nu aţi dat mai dat click niciodată (ca să vedeţi la ce sunt bune!) şi generaţi măcar un raport din fiecare tip disponibil.
  • Nu vă bazaţi pe "copiuţe". 120 de întrebări în 120 de minute necesită un ritm destul de rapid de gândire şi răspuns. Eu am terminat în 80 de minute toate întrebările, dar am lăsat 30 marcate pentru o revizie ulterioară. Aceste 30 de întrebări mi-au luat mai mult de 40 de minute pentru a mă gândi la răspunsul corect, astfel încât la final am rămas cu vreo 4-5 pe care eram sigur că le-am greşit.
  • Dacă totuşi puteţi ţine un monitor deschis pe materialele de ajutor (în acelaşi monitor e imposibil deoarece aplicaţia de examen blochează accesul la alte ferestre) trebuie să ştiţi la fix ce şi unde să căutaţi. Dacă nu aţi parcurs măcar odată materialele din centrul de învăţare, sunt sigur că nu aveţi nici o şansă să găsiţi rapid răspunsul corect sau măcar o sugestie privitoare la acesta.
  • Nu prea există întrebări ambigue. Nu trebuie să vă temeţi, întrebările sunt clare şi chiar dacă unele par a avea 2 răspunsuri posibile, dacă le citiţi cu atenţie veţi vedea că există o nuanţă în întrebare care face clar diferenţa în favoarea unui răspuns sau a altuia. Deci, încă o dată, dacă ştiţi cu ce se mănâncă Adwords şi dacă aţi învăţat teoria, probabil veţi putea alege uşor răspunsul corect. Dacă vă bazaţi numai pe teorie sau numai pe practică probabil veţi greşi un număr suficient de întrebări ca să nu treceţi examenul.
  • Raportul dintre întrebările privitoare la chestii practico-teoretice şi situaţii ipotetice e cam de 50-50. Altfel zis, cam jumătate din întrebări sunt de genul: "Un client are de făcut o campanie pentru răţuşte roz, dar în acelaşi timp nu vrea să neglijeze nici veniturile potenţiale ce i le-ar putea aduce departamentul de răţuşte verzi. Cum îl sfătuiţi să-şi organizeze bugetul?"
În privinţa limbii de desfăşurare a examenului, am citit pe ici-colo că ar fi disponibil şi în română dar eu personal nu am găsit o asemenea opţiune. Oricum, materialele din centrul de învăţare le-am citit numai în engleză pentru că sunt obişnuit de atâta vreme cu interfaţa în engleză, aşa că şi examenul l-am dat în engleză.

10 comentarii:

Anonim spunea...

This is really fundametals exams,....
Thank you for sharing this post.... Drupal Toronto

admin spunea...

Felicitari!
Exista teste model pe care le poti face inainte de cel platit pentru a te familiariza cu modul de examinare?

Lucian Sarbu spunea...

Mersi. Eu am găsit un site, Ipassexam, care îţi dă voie să încerci gratuit 10 întrebări-test dintr-un total de 300. O simulare a testului Google costă 15 dolari. Întrebările reale de la examen păreau destul de asemănătoare cu cele 10, deci bănuiesc că dacă dai 15 dolari vei beneficia de un simulator destul de bun. Dacă ai curaj şi crezi că vei face faţă eu zic totuşi să te bagi direct la testul mare. Până la urmă nu rişti decât 50 de dolari. Examenul al doilea însă e mult mai greu, dar nu e de netrecut, eu l-am luat şi pe ăsta cu 91%. Principiile sunt aceleaşi numai că întrebările sunt mult mai aplicate pe aria de specializare dorită (Search sau Reporting).

Elena spunea...

Salut,

Felicitari pentru punctaj! E super bine!
Eu am niste intrebari de incepator intr-ale Google-ulurilor Certificate.
E diferit GAP de Google Adwords Certificat? Examenul al 2-lea cat a costat?

Multumesc,
Elena

Lucian Sarbu spunea...

Costă 50 USD fiecare.

În principiu, GAP nu mai există - a fost înlocuit cu Google Certified Partners program. Programul însă funcţionează cam aiurea, în sensul că deşi eu am luat ambele examene, în contul meu personal la calificare e o eroare. În schimb, calificarea individuală (aia cu logo-ul) a apărut în contul de firmă, după criteriile vechi. Cred că nu au reuşit încă să-şi migreze toată informaţia de la un program la altul.

Lucian Sarbu spunea...

Aaaa, rectific, acuş văd că şi profilul personal e "qualified". Deci no more errors.

https://adwords.google.com/professionals/profile/ind?id=010640576725173989291&hl=en

Elena spunea...

Aha, am inteles, multumesc de raspuns. Observ ca terminologia difera. Eu am citit despre certificarea individuala si s-ar putea sa fie diferita de cea care se face pe o companie. Tu ce stii, e "benefic" sa obtii asemenea certifare? Ma refer la Adwords, individual? Ajuta mai mult decat parcurgerea materialelor ca atare?
Te intreb pentru ca sunt in cautare de job si unele conexe cu meseria mea mai cere si asa ceva, dar pun accentul mai mult pe experienta decat pe certificare. Ma gandesc ca degeaba ai certificat daca nu ai si experienta.

Lucian Sarbu spunea...

Păi dacă nu (prea) ai experienţă cu atât mai mult ar fi bun un certificat. Şi oricât de bătuţi în cap ar fi ăştia prin România, un asemenea certificat ar trebui să adauge un 5% în plus CV-ului tău. Dacă vrei să pleci în afară, din câte am văzut certificarea este obligatorie dacă vrei să aplici pe un post de PPC.

Ela Iliesi spunea...

Felicitari, cu 92% am luat si eu Fundamentals-ul de curand. Advanced Search mi s-a parut mai greu.

Ela Iliesi spunea...

Buna, te-ar interesa sa predai un curs de pregatire pentru certificarea Google AdWords? Daca da scrie-mi te rog la office@cursuri-seo.ro