11.3.22

„Revenirea ciclului menstrual la menopauza” - de ce caută, mai nou, femeile românce așa ceva?

Priviți imaginea de mai jos. E din contul unui client.


Fig. 1: Click ptr. mărire

Nu contează ce vinde. Cert e că pe la jumătatea lui februarie (a doua săgeată neagră) mi-am dat seama că un anumit produs pentru femei aflate la menopauză făcea afișări pentru o căutare complet tembelă: „revenirea ciclului menstrual la menopauza”.

Dacă genul ăsta de căutări nu face un volum important de căutări și nu aduce clickuri, Google nu ți-o arată, deci nu o poți depista, dar de multe ori nici nu o potrivește cu vreunul din produsele tale, deci nu riști nimic. Această căutare, însă, începuse să facă un volum semnificativ de căutări și deja mâncase aiurea clientului meu și vreo 2 clickuri (cele două spike-uri albastre de pe grafic), drept pentru care a fost ușor să intru pe fir și să o izolez. Dar uitându-mă mai atent am descoperit că nebunia a început cândva la mijlocul lui ianuarie 2020 (prima săgeată neagră). 

În mod normal când ai o astfel de căutare irelevantă, o excluzi. Eu am decis însă doar să reduc bidul pe acel produs (bid = suma licitată), în așa fel încât să poziționez produsul mai în spate și să se afișeze mai puțin. Eram curios să văd dacă va mai continua să facă afișări vrând, totodată, să reduc la zero riscul de a mai lua clickuri irelevante. După cum se vede, chiar și cu un bid minim, produsul pe care Google îl găsește relevant pentru această căutare a continuat să facă destul de multe afișări. Dacă i-aș fi lăsat bidul de dinainte cu siguranță trendul ar fi fost crescător (săgeata roșie mai subțire).

Paranteză: produsul respectiv e în portofoliul clientului meu de luni bune, nu se pune problema ca el să fi fost nou apărut în ianuarie 2022 și, intrând în portofoliul de produse, să fi început abia atunci să facă afișări. Pur și simplu cândva pe la jumătatea lunii ianuarie 2022, atât de multe femei din România au început în mod spontan să acumuleze pe Google căutări suficient de numeroase pentru „revenirea ciclului menstrual la menopauza” încât acest cuvânt-cheie a început să devină vizibil și pentru cei ca mine, care ne ocupăm cu marketingul, și Google a început să-i acorde importanță și să-l asocieze cu anumite produse.

Săpând mai departe, am vrut să aflu care a fost tendința pentru acest termen în ultimii ani, așa cum rezultă din Keyword Planner. Și iată ce am descoperit:

Fig. 2: Click pentru mărire

Ce observăm? Păi observăm că după ce în 2020 căutarea aceasta a fost absolut marginală, începe să ia avânt în martie 2021, suprapunându-se astfel perfect pe dozele de rapel din campania de vaccinare.

Cineva cred că va trebui să dea explicații, nu credeți?

PS. Citiți vă rog și această postare recentă de pe Daily Expose: Confidential Pfizer Docs. reveal the Covid-19 Vaccine accumulates in the Ovaries; & now Official UK Data shows cases of Ovarian Cancer are at an all time high (tr. rom. „Documentele secrete ale Pfizer arată că vaccinul Covid se acumulează în ovare; și că datele oficiale din Marea Britanie arată că numărul cazurilor de cancer ovarian e la maximul dintotdeauna”). Dacă nu înțelegeți engleza puteți să-l citiți cu Google Translate.

Niciun comentariu: