27.10.08

Craiova - Tg. Jiu


Craiova: oameni mai nervoşi ca în Bucureşti, un oraş eclectic, agitat, maşinile gonind cu viteză. Pare să fie plin de bani. Prin centru musteşte de bijutieri deşi trebuie să mergi binişor pe jos până să găseşti un restaurant în care să poţi lua masa. Mie Craiova mi s-a părut o uriaşă mahala. În poza de mai sus e primăria, mai jos e intrarea în frumosul parc Romanescu, care merită vizitat.


Tîrgu-Jiu: aici am fost la Gorj Webshopul lui Mitruţ Stănoiu. Oricum ziceam de vreo 2 luni că ajung acolo pentru a vedea ansamblul Brâncuşi. Câteva cuvinte despre webshop: eu zic că a fost o întâlnire reuşită pe care oamenii de acolo ar trebui să o reia periodic. Mi-a plăcut că există o mulţime de "atomi cu iniţiativă", deşi ar fi bine să-şi pună forţele la comun şi să scoată ceva împreună. Dintre oamenii interesanţi pe care i-am ascultat / văzut / cunoscut îi amintesc pe tipul care are blog.4rev.net (un blogger care chiar trăieşte din blogging), pe Silviu Runceanu şi pe Claudiu Cismaru - n-am văzut în viaţa mea un tip mai "nerd" ca ăsta! -, dar toată lumea a contribuit la reuşita evenimentului.

După aia m-am ocupat de ceea ce plănuisem de multă vreme. Tîrgu-Jiul pare locul ideal de trăit: ieftin ca braga, aer curat, curat pe jos, frumuşel. Plin de statui (normal, e oraşul lui Brâncuşi). E de înţeles de ce Grigurcu s-a retras aici. Apoi, după ce am dat o tură prin oraş şi l-am aşezat pe lista scurtă de oraşe (alături de Alexandria şi Sibiu) am mers pe Calea Eroilor şi zău că simţi cum ţi se taie răsuflarea când, odată ajuns acolo, îţi dai seama unde eşti.