21.4.07

Neogen incepe sa dea cu bani in mine

De când Google Adsense a intrat oficial în România, adică de 4 zile, veniturile aduse de Neogen în mica mea reţea s-au dublat, îndreptându-se, în cazul în care se păstrează media zilnică, spre 300 E /lună (deci cam 3600 E / an). Asta la o reţea de circa 140.000 de vizitatori unici şi aproximativ 550.000 de pagini servite lunar.

Explicaţia nu poate fi decât una singură: o mulţime din publisherii ocazionali ai Neogen au şi migrat spre Adsense, ceea ce face ca aria de display a reclamelor Neogen să fie tot mai îngustă. Eu nu voi migra, din două motive: 1) cu Neogen am o relaţie funcţională de mai multă vreme, o relaţie verificată, care mi-a adus câştiguri reale; 2) am Adsense pe alte câteva site-uri româneşti şi veniturile nu depăşesc cu mult media de 0.05 eurocenţi pe care o dă Neogen, în condiţiile în care targetarea lasă de dorit rău de tot. Aşa că nu am motive reale să fac trecerea.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ce eCPM ai pe Neogen? Am folosit valoarea eCPM pentru a decide ce retea sa folosesc si diferenta e clar in favoarea Adsense (poate mai putin acum decat la inceputul lunii martie - fara sa coboare sub dublul sumei de la Neogen).

Lucian Sarbu spunea...

Da, si eu am facut acelasi calcul pe baza CPC (cost per click) si AdSense e usor superior, dar problema aici e de afaceri: 1) reteaua oricum e micuta, deci nu in castigurile aduse de ea stau eu momentan; 2) Google Adsense sunt abia intrati pe piata si teoretic cu ei nu am nici o relatie verificata care sa-mi fi adus castiguri concrete. Astept sa vad cum evolueaza piata in continuare, si mai ales relatia Adsense cu micii publisheri. Adica banari din senin si alte alea... In special, relatia cu firmele. Mie inca mi-e neclar cum pot baga in contabilitate niste bani primiti de la Adsense.