23.5.07

Update automatic sau manual?

Una dintre cele mai dubioase cereri cu care ne confruntăm la proiectul M-Rex este cea privitoare la posibilitatea de a actualiza baza de date direct dintr-un fişier Excel. Mulţi proprietari de magazine vin şi ne roagă să creăm un modul pentru chestia asta.

Trebuie să recunosc că pe lista priorităţilor, atunci când am conceput acest proiect, nu s-a aflat şi un asemenea modul, deoarece ideea mi s-a părut stupidă. În spatele M-Rexului a fost dorinţa mea de a crea o Dacia Logan a comerţului virtual. Un shop-engine uşor de folosit şi totodată complex, care să ofere unui comerciant abil şi care vrea cu adevărat să facă treabă (cum sunt cei de la Mediadot) posibilitatea să îşi salveze o parte esenţială a bugetului în vederea investirii în publicitate sau în alte forme de promovare care să îi asigure start-up-ul.

Ideea unui asemenea modul mi s-a părut stupidă pentru că, dacă afacerea îţi creşte cu adevărat, nu văd de ce să nu mai angajezi 1-2 oameni care să verifice permanent informaţiile introduse acolo, nu să se lase în baza unui script. Într-o zi am făcut o probă şi am descoperit că fişa produsului în scriptul nostru e suficient de logic structurată ca să nu îţi ia mai mult de 5 minute introducerea completă a unui produs, cu 10-15 specificaţii şi cu tot cu 4 poze. Deci un operator bun, care ar face o pauză de 10 minute la fiecare oră, ar putea introduce 80 de fişe pe zi, adică 800 în 10 zile. Multe magazine virtuale din România nici nu au atâtea produse în listă.

Din păcate, am observat că tocmai proprietarii care nu au pregătit de la bun început o strategie coerentă de dezvoltare sunt cei care ne cer mai abitir un asemenea modul. De multe ori ei se confruntă fie cu o creştere a magazinului pe care nu au prevăzut-o, fie cu lipsa desăvârşită a oricărei resurse umane. Pentru liniştea sufletească a celor care stau cu ochii pe noi, ei bine, un asemenea modul e creat deja şi va inclus cât de curând în distribuţia de bază a M-rex-ului, respectiv oferită ca update gratuit acelor magazine care îşi vor manifesta interesul pentru el. Dar eu tot rămân la ideea că e mult mai bine să mai scoţi un ban din buzunar şi să te asiguri că beneficiezi de 1-2 oameni buni la baza de date, decât să laşi un script să îţi facă treaba şi să gândească pentru tine.

Niciun comentariu: