14.2.07

Lectie de publicitate online

Pentru visătorii care speră să se îmbogăţească dintr-un site, iată un articol interesant: http://dragosh.bloghost.ro/2007/02/11/lectii-romanesti-de-publicitate-online.

Foarte la obiect observaţia: "[...] o industrie care valorează cât o vilă într-un cartier rezidenţial [...]".

În urmă cu câţiva ani, mai precis în 2004, după ce KSD împlinise primul an întreg de existenţă, am tras linie şi ne-am întrebat ce dracu' nu merge. De ce nu facem bani. Atunci mi-a venit ideea să analizez activitatea celor mai bune 50 de firme de web şi am constatat cu stupoare că cifra lor de afaceri nu depăşea 1,8 milioane euro. Adică vreo 36.000 de euro de căciulă. Banii de ţigări ai lui Voiculescu. După ce a citit analiza, frate-miu mi-a zis: "Păi asta e o piaţă din care poţi liniştit să ieşi." Ceea ce am şi făcut.

Lucrurile s-au mai schimbat între timp. Pentru 2007 evaluez piaţa pe la vreo 10 milioane de euro şi până în 2010 cred că va atinge cam 25 de milioane de euro, ceea ce deja va fi o chestie, ţinând cont de faptul că oamenii care vor face munca vor rămâne cam aceiaşi.

Niciun comentariu: