13.11.06

Un mic articol in Curierul National

Mi-am dat si eu cu parerea, intr-un mic articol aparut in Curierul National, vizavi de cateva chestii din industria autohtona de web design. Cum era de asteptat, jurnalistul a incercat sa comaseze materialul si au rezultat cateva afirmatii dubioase.
  • Rata de crestere: eu am estimat-o "intre 50% si 100% in ultimii 2 ani". Imi bazez estimarile pe dinamica evolutiei a 50 de actori importanti din piata pe care ii monitorizez din 2003. In 2003 situatia era asa de deprimanta, incat prin 2004-2005 am si iesit, pe jumatate, din aceasta afacere. In 2004 s-a produs insa un declic si piata a intrat pe o curba puternic ascendenta pe care sta si azi. Si acum ma bate gandul, destul de puternic, sa ies din afacerea de servicii web, dar asta doar pentru ca vreau sa ma indrept spre produse web (site-uri si software). Sper sa reusesc miscarea pana in 2008.
  • "Sunt insa tot felul de firme, si nu toate mici..." - n-am zis asta. Am zis doar ca nu pot aprecia si piata neagra, care e destul de importanta in web design si care face concurenta neloiala firmelor care activeaza legal in domeniu.
  • "Asteptarile de crestere pentru 2007 vor fi de 200%". - nici asta nu-mi amintesc sa fi zis. Am zis insa ca va continua sa creasca foarte mult, pentru ca de la anul intram in UE si firmele romanesti vor fi obligate sa se civilizeze, sa faca minime investitii in imagine. Iar cea mai simpla investitie va fi un site web, deschis 24/24, 7/7. Despre cifra mea de afaceri am zis ca ma astept la 25.000 E anul asta si 40.000 E la anul.
Una peste alta, totusi, e un articol bunicel. Si cum in România exista o multime de suspiciosi, tin sa-i linistesc si sa ii asigur ca nu sunt nici prieten cu jurnalistul, nici macar nu il cunosc, nu am nici o pila la ziarul asta si nici nu am dat bani ca sa apar... discutia s-a purtat exclusiv telefonic. Omul a cautat pe Google.ro "web design" si a dat de Direct Design, Media Concept si KSD. Asa ca... learn SEO!

Niciun comentariu: