25.10.06

Arbomedia, partea 2

Aşa cum am promis, am deschis o campanie pe Arbocontext. Nu cine ştie ce. De câteva sute de clickuri, până-ntr-o mie. Momentan mă interesează să analizez cu Analiticsu eficienţa vizitatorilor.

Pe scurt, câteva puncte slabe:
  1. Nu există posibilitatea de plată online, drept pentru care şi acum, la 36 de ore de la efectuarea plăţii, plescăi din buze aşteptând să mi se confirme recepţia plăţii.
  2. Dacă nu ai experienţă de AdWords, voi che entrati qui, lasciati ogni speranza, cum ar zice bătrânul Dante. Interfaţa e toată în engleză şi e destul de stufoasă.
  3. Reţeaua e minusculă. Din toate site-urile nu am ales decât 2 pentru campania mea. Nu erau altele.
Evident, nu ştiu încă nimic despre raportări. Nici despre aşa-zisa contextualitate.

Câteva puncte tari, comparativ cu principalii lor competitori, Neogen.
  1. Faptul că îţi poţi alege site-urile. Gata cu clickurile din Top700.ro, gigixxl.17x.ro si alte site-uri de acest gen.
  2. Flexibilitatea pretului pe click. Se spune ca pretul pe click o să varieze în funcţie de performanţele ad-ului. Începi cu un preţ mai mare ca la Neogen, dar poţi atinge ulterior un preţ mai mic.
Cam atât, momentan. Să vedem sistemul la lucru.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Eu nu inteleg un lucru: daca reclama e contextuala, de ce mai trebuie sa alegi si site-urile pe care sa apara reclama? In mod normal nu ar trebui ca reclama sa se afiseze in functie de anumite cuvinte cheie (as in AdWords)?
Si daca incepi cu un pret mai mare pe click si mergi asa pana la 500-600 click-uri dupa care incepe sa scada pretul pe click pana pe la 900 sa zicem, la finalul campaniei nu ajungi sa platesti in medie tot un pret mai mare decat cel de la Neogen (for example)?

Lucian Sarbu spunea...

Faptul ca iti poti alege site-urile e foarte bun. Sa zicem ca tu vinzi "consultanta de afaceri". Evident ca nu te intereseaza sa iei clickuri, nici macar accidental, din site-uri de jocuri care chiar pot avea o relevanta mare pentru cuvantul "afacere" (un joc de strategie online, de pilda).

E posibil ca pretul final sa fie, in medie, mai mare ca la Neogen, totusi e la fel de posibil sa descoperi ca vizitatorii proveniti din Arbo sunt de mai buna calitate (vizualizeaza mai multe pagini, apasa de mai multe ori pe butonul "Comanda" etc.).

Oricum, au trecut de acum mai bine de 72 de ore de la efectuarea platii (a carei receptie a fost confirmata) si desi mi s-a spus ca e totul ok si campania a inceput, campania de fapt nu a inceput (scrie pe ea "not running") si contul nu mi-a fost creditat (balanta e 0.00 RON). Asa ca ma vad nevoit sa adaug punctul slab 4: baietii se misca destul de greu si nu sunt convins ca ei insisi inteleg prea bine cum functioneaza treaba.