9.11.12

Mai întâi, oamenii!


A început campania electorală. Puteți accesa de acum pagina mea de candidat la Senat Colegiul 2 București. Vețí găsi acolo toate informațiile despre cum, ce și de ce m-a apucat.

Șansele mele reale de a fi ales? 0,01% (zero virgulă zero unu la sută). Și atunci, de ce o fac? Citiți site-ul, mergeți pe linkuri și veți afla.

Șansele de a face auzit un mesaj de stânga care să fie independent și de ideologia blatistă a PSD-ului (de centru) și de unele mesaje neo-bolșevice (extremă stânga) care circulă acum pe stradă? Nu știu. Voi vedea. Platforma mea - cele 13 puncte - am discutat-o cu oameni neimplicați politic, fără noțiuni teoretice „de dreapta” și „de stânga”, și am dat-o spre evaluare mai multor prieteni de dreapta, care mi-au zis că, într-adevăr, sunt unele mesaje de stânga cu care ei nu pot fi de acord, dar că nimic nu e extremist, „komunist”. Asta e și ideea. Trebuie să ne luăm înapoi valorile de stânga și să arătăm că a fi de stânga nu înseamnă câtuși de puțin a pofti la Gulag, la pușcării, lagăre, represiune, 2 ore tv cu toar'șu și toar'șa, secere și ciocane (în capul opozanților) etc. etc. etc. Toată această demență trebuie să înceteze. Discursul de ură împotriva stângii trebuie să înceteze. Poftim, vă propun o platformă în 13 puncte. Hai să vedem cine crede că drumul spre lagăre începe cu o platformă ca a mea!

17 comentarii:

MIA spunea...

Și uite așa un secret major al Internetului românesc ( cine e Manole ? ) s-a devoalat. :)
Fără să fac pe deșteptul miroseam un pic că articolele de pe "Balonul imobiliar" aduc așa ... ca stil și abordare cu ce mai citisem ... "prin alte părți" dar na ...

Deși în general sunt mai degrabă "de dreapta" ( deși o dreaptă atipică, am să spun mai departe de ce - eventual poate te interesează și extragi unele idei - la fel cum și tu ești mai degrabă exponentul unei "stângi atipice" ) și oricum nu sunt din București nu pot să zic decât "Respect maxim", îndeosebi pentru articolele de pe "Balonul imobiliar".

Lucian Sarbu spunea...

Mersi :)

MIA spunea...

Acuma poate dezvaluirea nu mai produce așa senzație - în fond aproape tot ce ai pronosticat acolo s-a întâmplat deja - dar în vremurile "de glorie", când orice menționare a respectivului blog aduce aproape automat o suspendare pe Softpedia ... ;)

Foarte serios vorbind - efortul tău de a oferi o resursă în limba română, perfect adaptată și ancorată în realitățile și contextul local și nu tradusă "după ureche" și cu exemple cvasi-irelevante a fost absolut remarcabil și, înclin să cred și de real efect în multe situații. Personal pot depune mărturie că după ce le sădisem îndoiala cu calcule și discuții personale am reușit să conving pe deplin câțiva amici îndrumându-i acolo ( vreo 2 îmi mulțumesc și acuma că datorită mie și implicit și ție nu au ajuns să cumpere la 50-60.000 de euroi "mansarde nou-construite" ... ce se vând acuma în Timișoara cu vreo 25-30.000 ). :)

În altă ordine de idei - să înțeleg că îl ai contracandidat pe C.P. Tăriceanu în coledzi ?

Lucian Sarbu spunea...

Da, chiar pe herr Tăriceanu. O să postez un reportaj interesant peste vreo oră, după ce-l termin de scris.

AristotelCostel spunea...

Luciane, de vreo 2 ani facusem legatura.

Marona e uaifa? :D

No bine, un lucru as vrea sa mai aflu... cine e resursa umana miorlau pufos.

Lucian Sarbu spunea...

Habar n-am cine sunt cele două doamne. Nevastă-mea semna, dacă nu mă înșel, Blackcat, Catblack, ceva de genul ăsta.

Marona spunea...

Aristotel, nu-s uaifa lui Lucian, dar ma onoreaza banuiala, fiindca sunt fan Manole si Lucian Sirbu, cu al lui News from Romanian net. E fain ca-s unul si acelasi, acum ma oftic ca eu nu m-am prins pe baza de amprenta stilistica, desi ar fi fost cazul...

Anyway, bravo Lucian, felicitari pentru implicare, daca iti iese 1% cu politica - in termeni de impact - din ce ti-a iesit cu Balonul, este deja minunat. Acum iti citesc propunerile, n-am apucat, iar daca gasesc ceva despre taxe, s-ar putea sa incerc sa te razgandesc ori sa-ti ofer argumente suplimentare, dupa caz :)

AristotelCostel spunea...

Yeap, blackcat&?kevin?.

Oricum, ajenții credeau că tu erai vreo câteva zeci de pseudonime.

De politica n-am zis nimic pt. ca-l vad pe Tariceanu la locul lui. In plus, sunt din afara colegiului.

Eu voi avea de ales intre mizeria hoață Baconschi și o fostă lepră PDL, Popa something. Adică îmi voi manifesta "pesedismul" ținându-i pumnii în gură lui MRU.

@Marona

Amprenta era evidentă, însă "manole" si-a manifestat intens slabiciunile pariziene. In urma cu doi ani, cand inca era un... romantic, Lucian mentionase pe blog o posibila stabilire "vesnica"... in Franta (vezi... am si cu ce sa-l santajez). In plus, inca semna pe blog sub pseudonimul de pe softpedia. :)

Altfel, care sunt subiectele tale de interes... acum? :))

Lucian Sarbu spunea...

Mulțumesc, Marona. Întotdeauna comentariile tale erau pline de miez, și nu o zic ca să te flatez :), dar chiar aduceau completări necesare, calmau discuția, punctau anumite lucruri. Era bine că existați, tu și cu alți câțiva comentatori pasionați (inclusiv Costel), fiindcă nu puteam sta cu ochii pe comentarii tot timpul, dar după ce lipseam un număr de ore mă întorceam la blog și constatam satisfăcut că situația e „sub control” datorită vouă. Mai ales Cezar mă scotea din sărite, nu că n-ar fi fost simpatic :)))...

Marona spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
MIA spunea...

A dispărut comentariul Maronei - că eram chiar curios de când a se aplică măsura cu plafonarea CAS-ului ...

Dincolo de asta - nu poate decât să mă mire modul cum oamenii "de stânga" își fac o marotă din cota unică și tot siluesc logica și realitatea din România ( pre și post adoptarea ei ) din obsesia motivată ideologic de a o combate. :(
Uite și de-aia a avut Băsescu acces la un al doilea mandat. ;)

Torin spunea...

Manole,
bafta mane :)

MIA spunea...

Văd că ți-ai redus activitatea aici - dar cum Facebook-ul mă irită din punct de vedere al capacităților de a dialoga ( e mai degrabă potrivit pentru monologuri :( ) am să te întreb ceva de curiozitate : care punctul de vedere al tău/al partidului pe care-l reprezinți referitor la una din marile teme de diferențiere "dreapta-stânga" din anii '90 - și anume retrocedările și efectele acestora ?

Lucian Sarbu spunea...

Din câte știu, poziția partidului e că retrocedările trebuie să aibă loc numai acolo unde 1. se manifestă interes, 2. e posibil în natură și 3. sunt acte doveditoare și urmași direcți dovediți, nu șarlatani sau „samsari de drepturi patrimoniale”.

Rămâne problema celor care nu mai pot primi nimic. O soluție gen „Fondul Proprietatea” e o crimă la adresa generației muncitoare de azi. Nu poți repara un furt cu un alt furt. Singura soluție reală pentru cei rămași pe dinafara retrocedărilor e ca statul, dacă tot și-a însușit averea lor, să pună la punct niște sisteme sociale performante, în așa fel încât să fie o bucurie și un confort pentru acei oameni (mă rog, pentru urmașii lor) să trăiască în România. Adică să-și facă naibii treaba sa de stat.

MIA spunea...

Curios ... eu unul care pe o grămadă de puncte sunt net mai "de dreapta" decât tine am aici o părere binișor diferită deoarece consider că, dincolo de considerentele morale ( dubioase de la un anumit nivel încolo - nu degeaba ungurii au aplicat o retrocedare "cu limitare" ), tematica și mai ales roadele retrocedărilor, în special cele din 2001 și 2005, au fost preluate - și probabil după o planificare în această direcție într-o oarecare măsură - tocmai de unul din cele mai toxice segmente din societatea românească : "coaliția" dintre interlopi, oameni din justiție și "afaceriști". :(
Personal nu cunosc nici un exemplu - nici din rudele mele nici din discuții întâmplătoare - de vreun fost proprietar care să-și fi recuperat efectiv bunul naționalizat, trebuind să se mulțumească cu banii pentru "cedarea drepturilor litigioase" către reprezentanții sus-menționatei coaliții ( de regulă la cam 30-40% din valoarea de piață a respectivelor imobile ).
Mai aș avea două precizări :
1. respectivele legi de retocedări estimez că au avut o influență în "inflamarea balonului imobiliar" din România, cel puțin pe sectorul terenuri;
2. cum - oarecum inevitabil - coaliția cu pricina cuprinde un mare număr de foști securiști, activiști etc. se poate spune că ... una din temele favorite ale dreptei românești a slujit de fapt taman pe ( pretinșii ) dușmani de moarte ai acesteia ! :)

În altă ordine de idei - mi-a plăcut foarte mult observația/analiza ta referitoare la justiția din România enunțată "la colțul străzii" ! Așa e - 99,9% din cazurile din țară nu au nimic de a face cu politicienii și nici măcar cu corupția și ... la ele e jalea mare. :(
Putem eventual detalia pe tema asta.

Apropo - cum mai merge campania ? Sper că bine ! :)

Lucian Sarbu spunea...

Nevastă-mea zice că tot ce va fi peste 20 de voturi o să fie un succes! Pentru că în jur de 20 e numărul rudelor și al prietenilor care mai locuiesc în cartier! :))))

Campania a trecut lin, fiindcă m-am ținut de cuvânt (de pe blogul celălalt): am sărbătorit-o muncind. Oricum, nu aș fi putut face mare lucru, că n-am avut bani. Tot bugetul a fost sub 1.000 de lei și banii ăștia s-au dus exclusiv online. S-au mai lipit niște afișe pe ici, colo, și s-a mai făcut nițel voluntariat cu fluturași.

Pe online a ieșit binișor. Am făcut un calcul și a reieșit că peste 3.000 de bucureșteni au intrat în contact direct, nemijlocit, cu platforma mea (pe site, pe Facebook, pe Softpedia etc.) și peste 200.000 au auzit, măcar, de mine, că exist și candidez. Dintre aceștia, cca. 55.000 au auzit de peste 3 ori, ceea ce înseamnă că probabil au reținut și alte amănunte, cum ar fi partidul, sigla sub care candidez. Cert e că mi s-a întâmplat să mă întâlnesc sau să vorbesc la telefon cu diverși cunoscuți pe care nu i-am anunțat în mod special de candidatură, dar mi-au zis că au aflat de ea.

Impactul altor acțiuni, de mai mică amploare (niște afișe, câțiva fluturași artizanali împărțiți de diverși binevoitori) îmi este total necunoscut.

Dacă în loc să-mi fie blocați (de fapt confiscați) 3500 de lei la BEC, banii ăștia mi se lăsau mie, să-i cheltui pe campanie, aș fi putut face mult mai mult. Din păcate legea e așa cum e. Oricum, după alegeri eu sunt hotărât să invoc art. 16.1 din Constituție și să-mi cer banii înapoi pentru că unul din motivele candidaturii a fost să mă pot bate pentru modificarea legii partidelor.

Lucian Sarbu spunea...

Mă rog, legea partidelor și legea electorală. Amândouă sunt dictatoriale.