5.3.12

DIICOT, DIICOT, ce-ai avut cu Piticot?!

UPDATE 13 martie ora 19:30: Ura! De mâine pot să ridic certificatul.

UPDATE 9 martie: Ntz! Fetița mea s-a născut în urmă cu 16 zile și tot nu are certificat de naștere. Noi și țiganii cu cortul! Bre DIICOT, începem să ne pierdem răbdarea, ne trebuie și nouă actele pentru alocație, concediu maternal... Promitem să bem tot lăpticul și să spunem tot la DIICOT, numai dați-ne actele înapoi!

--

În ce ţară trăim?! Regatul lui Ubu Roi sau tărâmul lui Urmuz?!

Fetiţa mea, Irina Antonia, a venit pe lume miercuri, 22 februarie. Întrucât certificatul constatator mi-a fost dat de spital abia la externare, adică sâmbătă 25 februarie, luni 27 februarie a fost prima zi în care am putut să mă duc la Direcţia pentru Naşteri (sau cum naiba se numeşte) de la Sectorul 1 ca s-o înregistrez. Pe drum mă sună un prieten „informat”, care lucrează pe la un serviciu oarecare din cadrul Primăriei Sector 1, să-mi zică să mă întorc înapoi, fiindcă e o coadă cât hăul, că sunt nu știu câți moldoveni (adică basarabeni) care au nu știu ce treburi pe acolo, și dacă vin sigur o să pierd o grămadă de vreme. Și să vin miercuri, 29 februarie. Ok, zis și făcut, fac drum întors și vin iar miercuri 29 februarie. Toate bune și frumoase, stau la o coadă acceptabilă care trece repede, în maxim 10 minute, înăuntru două doamne amabile îmi cercetează actele, notează datele într-un dosar, îi eliberează CNP-ul lui piticoată și mă programează pentru a doua zi, joi 1 martie, să vin să-i ridic certificatul de naștere.

Numai că pe 1 martie se trezește DIICOT-ul să dea iama taman la direcția aia. Amicul meu îmi dă telefon și-mi zice să nu mai vin, că uite s-a întâmplat aia și aia, a venit DIICOT-ul, i-a ridicat pe unii, i-a infarcticizat pe alții etc. etc. etc. Bine. Până la urmă, dacă tot aveam drum prin zonă, am băgat nasul și pe acolo - într-adevăr, nu se (mai) lucra cu publicul. A doua zi, vineri 2 martie, am fost cvasi-leșinat din cauza unei viroze, pe care însă am tratat-o cu Teraflu și ACC200 peste uichend, așa că azi, pus pe picioare, m-am dus cu voinicie să ridic certificatul copilului.

Când colo... ciuciu certificat. În primul rând tot sediul în care fusesem miercurea trecută era reorganizat, toată activitatea cu publicul avea loc numai la parter, la o ușă ardeau destul de sinistru niște lumânări și erau puse și flori (probabil ușa de la biroul directorului care a făcut infarct) și oricine intra în sediu avea de ales între două cozi imense: una de ridicat certificate de naștere, cealaltă pentru altceva, n-am avut curiozitatea să aflu ce. M-am pus și eu la coada cu certificate, am stat vreo patruj' de minute, ajung în sfârșit în față și intru cu bilețelul de programare primit miercuri. O femeie de-acolo îmi ia bilețelul și văd că mă trece pe o foaie A4 pe care mai erau, cred, vreo 50 de nume. „Din păcate nu puteți să-l ridicați azi.”, zice. „Păi de ce?” „Fiindcă diicotu' a luat totu' - ori, dosarul dvs. fiind depus miercuri, s-a nimerit să fie printre cele ridicate joi.” „Aaaaa, zic, și ce naiba facem acum?” „Lăsați un nr. de telefon, eu o să vă trec pe bilețelul ăsta numărul de la biroul de nașteri și dacă nu vă sunăm noi, mai dați dvs. telefon joi să vedem ce s-a mai întâmplat cu dosarul. Ei au zis că ni le dau înapoi până atunci.” „Bine, dar de ce au ridicat dosarele privitoare la bebeluși?” „Nu știm, au ridicat tot, nu ne-au zis, nu cunoaștem.”

Am ieșit buimac din sediul Direcției. Chiar nu pot să înțeleg logica acțiunii DIICOT-ului. Băi nene, înțeleg că vrei să-ți arăți mușchii și să scrie televiziunile despre tine, dar dacă un individ Icsulescu e corupt, atunci ori îi organizezi un flagrant, lui și numai lui, ori îi iei frumos averea la puricat și vezi dacă veniturile justifică nivelul cheltuielilor. A, nu justifică? Pa și pusi! Pușcărie, amendă, șut în fund, stat pe coji de nucă în colțul clasei, whatevă. Un stat competent dă repede pedeapsa (apropo, ce naiba s-a mai întâmplat cu vameșii?!... dar cu permisele de la Pitești?!... ). În nici un caz nu pui oamenii de șapte ori pe drumuri și nu confiști actele bebelușilor (nu mai zic de faptul că unii poate chiar aveau nevoie urgentă de certificatul de naștere) pentru că ești idiot și incompetent în așa zisa luptă împotriva corupției și-ți curge scuipat din gură când vezi stivele de dosare. DIICOT, DIICOT, ce-ai avut cu Piticot?!

A, și partea cea mai frumoasă, apropo de relația mea cu statul, e că mâine e musai să merg la Administrația Financiară a Sectorului 1, unde tre' să mă țigănesc cu celebrissima inspectoare Velicu, care mi-a inventat nitam-nisam un impozit de 800 și ceva de lei pe o chestie plătită integral încă de anul trecut...

Să tot iubești statul român, cu reforma lui cu tot. Da' nu zic cum!

Un comentariu:

MIA spunea...

Aha ... deci eşti împotriva acţiunilor anti-corupţie începute de Luminatul Nou Prim-Ministru al României cum s-ar zice ... :)

Mă bucur că până la urmă lucrurile s-au rezolvat cum trebuie !