12.9.10

Ar trebui apărat Vântu?

Trebuie să recunosc că nu prea urmăresc evoluţia cazului Vântu pentru că nu mă interesează. Vrând nevrând însă, dacă tot citesc ştiri online, am întâlnit o mulţime de articole în care autorii se plângeau că după ce a fost arestat, Vântu a fost apărat de o grămadă de "lachei". Pe internet circulă liste ale acestor "lachei", "vânduţi", "slugoi", comentatorii anonimi îi sfârtecă virtual, îi scuipă, îi înjură.

Ce nu înţeleg eu, totuşi, e de ce n-are dreptul acest om să fie apărat sau să aibă prieteni ori "slujitori" credincioşi. Care e problema?! Şi numărul pupincuriştilor lui Băsescu Traian e enorm, cu toate că acest funest personaj a băgat ţara în faliment prin politicile sale economice şi prin maşinaţiunile pe care le-a manevrat în mod nemijlocit (începând cu cota unică adoptată febril la finalul lui 2004 şi terminând cu numirea guvernelor-marionetă din ultimii 2 ani - şi nu, perioada de "opoziţie" a PD-L nu-l scuză pe individ, pentru că în perioada asta şi-a construit sub ochii prostului de Tăriceanu cel mai dur aparat de supraveghere din ultimii 20 de ani, deşi ţara avea nevoie de drumuri, şcoli şi spitale, nu de securişti). Oricine are dreptul să pupe în cur pe oricine, doar de-asta suntem într-o ţară liberă. Apoi, chiar dacă nu m-am uitat la tembelizoare daţi-mi voie să mă îndoiesc că la B1TV au apărut asemenea "lachei"! Sau la TVR1! Caracteristica unei prese libere, în care libertatea cuvântului funcţionează, este diversitatea. Numai în regimurile totalitare presa se aliniază uniform pe aceleaşi păreri. Nu văd nimic anormal în faptul că la două televiziuni, Realitatea TV şi Antena 3, au apărut nişte cetăţeni care să-l apere pe acest domn Vântu. Că au fost mulţi? Şi ce dacă? Păi la Revoluţie şi încă luni bune după aceea, la "Televiziunea Română Liberă" se perindau fel de fel de inşi, literalmente adunaţi de pe stradă, care îşi dădeau cu părerea despre politică, despre comunişti, despre democraţie, despre toate.Şi nu se plângea nimeni că de ce apar ăştia şi iau cuvântul. Deci nu văd problema unei luări de atitudine. Dimpotrivă, mi se pare revoltător şi ruşinos să nu înţelegi cât de benefic este acest lucru pentru noi toţi. Doar 20 de ani a durat iubirea dintre români şi idealurile democraţiei? Atunci sfârşitul e aproape.

Niciun comentariu: