6.5.07

Fac asigurari si sunt prost

Postul acesta poate fi socotit urmarea acestui post. Ziceam acolo cât de prost îşi gestionează asiguratorii români prezenţa online.

Well, se pare că se poate şi mai rău de atât. Ieri şi azi mi-a atras atenţia la TV o reclamă zgomotoasă, milităroasă, care te îndeamnă să te înrolezi la Omniasig. O reclamă, aşadar, care caută să atragă forţă de muncă pentru firma în cauză.

În postul precedent ziceam că în România (mai ales în Bucureşti) s-a cam închis robinetul cu nefericiţi obligaţi să dârdâie la colţul străzii pentru un casco de căcat. E şi normal: cu 2 milioane de români în Italia, 2 milioane în Spania şi încă un milion prin restul occidentului şi America de Nord, vremea de aur a exploatării şi îmbogăţirii pe seama sărăciei generale s-a cam dus.

Ei bine, în aceste condiţii în care nu îţi trebuie decât un creier de cimpanzeu ca să înţelegi că metodele de căcat care au dat roade în trecut nu mai au cum să dea roade acum, Omniasig foloseşte cel mai scump canal media posibil, televiziunea, pentru recrutarea unei forţe de muncă inexistente. Îmi aduc aminte de ce zicea Mişulică, fostul meu şef (idiot) de care pomenisem în acest post: "Domnu' Sârbu, ştiţi ce face o firmă mare când ceva nu merge? Bagă mai mulţi bani."

Paralel, Omniasig şi-au refăcut şi site-ul (cu Createit.ro). Sigur e refăcut recent fiindcă am mai intrat la ei pe site acum vreo 2 luni şi arăta ca un jeg. Site-ul nou arată ok, dar problema e că la nivel funcţional e o labă tristă. Şi vreau să se înţeleagă bine, nu critic munca celor de la Create.it, pentru că ei, săracii, or fi făcut ce li s-a cerut. Critic mintea care a coordonat proiectul de refacere a site-ului şi care nu înţelege nimic din felul în care ar trebui să funcţioneze internetul.

1. Încă de la intrare, te loveşte în plex aceeaşi obsesie: "Angajează-te la Omniasig!" Fraţilor, voi sunteţi firmă de asigurări sau agenţie de recrutare?!

2. Site-ul nu face altceva decât să prezintă produsele firmei. E o broşură online. Site-urile tip broşură sunt ok pentru o afacere care nu poate vinde online (de exemplu, o firmă de web design poate avea un site tip broşură, fiindcă nu poţi vinde site-uri la kilogram) dar pentru una care poate vinde online e o prostie să nu vândă. Cât ar fi costat să se implementeze un mecanism de login al clienţilor, care să aibă posibilitatea să ceară din contul propriu cutare tip de poliţă de asigurare? Şi cererea să plece direct la departamentul de vânzări care să nu mai trimită 10 agenţi care să tragă cu 9 gloanţe oarbe şi unul singur bun.

3. Ca să vedeţi cât a înţeles proiectantul site-ului ce e interactivitatea: Omniasig are şi un telverde. Cum, nu-l vedeţi?! Păi daţi un click ca să treceţi de prima pagină ("coperta") apoi derulaţi pagina (pe 95% din rezoluţii) şi benoclaţi-vă în colţul din dreapta jos. Adică în colţul "mort". Acolo au găsit de cuviinţă să pună telverdele, DOAAAMNE-DUMNEZEULEEEEEEE! Înseamnă că Apple vor fi fiind nebuni de legat, nu-i aşa?!

Bun, dar să trecem mai departe. Recapitulare: asiguratorii aceştia au debitat cu minţişoara lor cum că ar trebui să-şi refacă site-ul. Lăudabil! De asemeni, au mai debitat că au nevoie de oameni mai mulţi, mai mulţi (în condiţiile în care piaţa de muncă nu mai poate oferi). Drept pentru care sinapsele s-au pus una în capul ăleilalte şi concluzia a fost "facem saiiiiitu, facem un sait şmecher răăău, după aia facem campanie teveeee, şi punem şi pe sait mesaju cu hai la noi".

Nenicule, în condiţiile în care:

Premisa A. Forţa ta de vânzări e subdimensionată în raport cu nevoile companiei.
Premisa B. Piaţa de muncă nu îţi mai poate oferi forţă de vânzări 'eftină şi bună.

[Concluzia:] ...nu era mai simplu să faci un site interactiv şi campania TV (y compris banii, money money!) să se concentreze pe un mesaj precum: "intră pe www.Omniasig.ro şi încheie o asigurare online! Consultanţii noştri te vor contacta pe loc!"

?

Niciun comentariu: