1.5.09

Indicatorul oranj

O ştire care nu ar fi trebuit să treacă neobservată în industriile legate de piaţa de publicitate (inclusiv industria web): veniturile Orange au scăzut cu 14,1% pe primul trimestru.

Nu văd de ce concurenţii principali, Vodafone şi Cosmote, nu ar fi putut păţi aceeaşi treabă.

Ţinând cont că ăştia au unele dintre cele mai mari bugete de publicitate care se cheltuie în România, înseamnă că suferinţa pieţelor de publicitate e abia la început, pentru că bugetele de publicitate se vor ajusta pe măsura veniturilor.

Personal, cred că toate pieţele care vând într-un fel sau altul publicitate se vor reîntoarce undeva la nivelul anilor 2004-2005.

Update: şi totuşi Cosmote sfidează criza. E drept, are venituri de 5 ori mai mici decât Orange.
Update 2: în schimb, Romtelecom confirmă criza: -8,1%. Vodafone şi Zapp nu anunţă nimic?