8.6.16

Și tot pentru linișt(ir)ea lui Nicușor Dan

Conform datelor BEC, în alegerile prezidențiale din 2014, la turul 1 (2 noiembrie 2014), în secțiile incriminate de 'mnealui, pe care le puteți vedea aici, Ponta l-a bătut pe Iohannis cu 4.139 de voturi la 4.025.

Toate acestea în condițiile unei prezențe la vot de, țineți-vă bine, 60.71%!

Ponta, adică PSD-ul, a pierdut aceste secții, cum de altfel a pierdut tot sectorul, abia în turul 2, când Iohannis a aspirat majoritatea celorlalți votanți (Ponta cred că și-a mai atras în turul 2 doar sprijinul votanților lui Tăriceanu și al altor candidați insignifianți - Vadim, Rotaru).

Or, ce observăm acum? Observăm că pe 5 iunie PSD-ul a luat în aceste secții în jur de 3.100 de voturi! În condițiile unei prezențe la vot în sectorul 1 de numai 36.54%! Așadar, în condițiile în care prezența la vot a scăzut față de 2014 cu un procent enorm de 40%, voturile pro-PSD au scăzut cu doar 25%! Asta înseamnă că PSD-ul și-a mobilizat electoratul mult mai eficient decât au făcut-o adversarii, decât a făcut-o „dreapta” în general! De-asta a pierdut Clotilde Armand. Altădată să-și învețe oamenii să stea în secții, nu să dea fuga la Maroon 5!

În orice caz, a fost ultima oară când mi-am cheltuit votul pe USB. La primari am votat cu candidații PSR, pe care-i cunosc personal, chit că n-aveau nici o șansă. Dar la consilii am vrut să votez util, să nu-mi irosesc votul, așa că am votat cu USB, vrând sincer să le acord o șansă. Acum constat că Nicușor Dan ăsta e ceea ce s-a zis despre el: un procesoman care suferă de mania persecuției. Aștept cu interes și curiozitate să-l văd ce va face după preluarea mandatului de consilier local. Oare va găsi vreun motiv să se dea singur în judecată?

Un comentariu:

AristotelCostel spunea...

Papagalii alarmiști sunt buni în consilii, tulbură apele, fac mult zgomot, matrapazlâcurile sunt mai greu de mușamalizat.