5.9.15

Pentru amatorii de mistere. Contribuția mea la misterele Sfinxului din Bucegi :)

Ultima oară urcasem la Sfinx în timpul studenției adică, hăt, în urmă cu vreo 20 de ani. Din fericire lucrurile nu s-au schimbat prea mult de atunci încoace, adică n-au apărut pe platou nici biserici, nici hoteluri, nici automobile, nici alte bălării cu care eram amenințați. Totul a rămas aproximativ la fel. Când eram student am ajuns și pe la Vârful Omu, dar astăzi, sincer, nu cred că voi mai merge vreodată acolo. Poate, doar, dacă se va trage cândva un cablu de telecabină. Deh, vârsta... :)

De curând însă am ajuns iar și chiar vroiam să ajung, pentru că în contextul exploziei de informații online, mai ales cele legate de dacisme, tracisme și dacopatisme (după expresia lui Dan Alexe de la Europa Liberă), era inevitabil să nu citesc ceva „misterios” legat de minunatul megalit carpatic. Misteriosul ca misteriosul, dar mi-au atras atenția și unele detalii din poze, detalii pe care nu le comenta nimeni. Așa că mi-am propus în urmă cu vreo 5 ani să merg sus, la Sfinx, și să-l mai văd cu ochii mei. De la dorință la putirință, chef și timp e mult, așa că au trecut anii și abia vara asta am ajuns (cu telecabina, să fim bine înțeleși!... cred că aș muri dacă ar fi să urc pe jos).

Să privim așadar fotografiile de mai jos.

Sursă foto: www.turistderomania.ro

A. Știu, toată lumea se uită la chip, dar eu v-aș ruga să vă uitați la ceafa megalitului, unde se văd niște tăieturi ca niște dale, un soi de zig-zag, unde par să se distingă niște unghiuri drepte. Unghiurile drepte nu sunt chiar necunoscute în natură, dar le întâlnim mai degrabă în microstructuri cristaline.

B. Aveam, așadar, curiozitatea de a explora de a aproape acel zig-zag. Ani de zile am avut această curiozitate. Vara asta, în sfârșit, mi-am satisfăcut-o :) Zig-zagul se distinge așa de bine în toate fotografiile megalitului, încât mă întrebam dacă nu cumva se pot distinge acolo unul sau mai multe unghiuri drepte.


C. Realitatea e că, privit de aproape, zig-zagul propriu-zis nu pare decât o crăpătură oarecare. Un geolog probabil ar ști să ofere și o explicație pertinentă privind formarea.

Dă click pentru mărire!

D. Dar ceea ce e la capătul lui mi s-a părut cu adevărat interesant.

Dă click pentru mărire!
În colțul ăla se distinge un dreptunghi perfect, cu dimensiunile aproximative 15 x 20cm. Oricine urcă de acum încolo poate verifica ușor chestia asta cu un echer, sau suprapunând peste muchiile pietrei un obiect cu colțuri drepte aflat la îndemână (de pildă o tabletă sau un telefon mobil).

Ciudat? :)

Niciun comentariu: