7.11.14

Paranormalul în acțiune: secția 136, Timișoara (școala 25)

Nu mai e nici un secret, eu am votat pe 2 noiembrie cu Constantin Rotaru. Tocmai de aceea, de curiozitate, am luat și eu de la BEC statistica votului pe secții, ca să văd de unde s-au adunat cele 28.805 voturi ale lui Rotaru. Așa am descoperit cu uimire că pe locul 1 la voturi aduse e o secție din Timișoara: s136 (la școala 25) cu... 49 de voturi! Rotaru a ieșit aici pe #5, după Iohannis (350), Ponta (235), Tăriceanu (54) și Macovei (51). Procentajul lui e suspect de mare: 5,67%.

Primul lucru a fost să mă uit la următoarele secții în ordinea performanței. Acestea sunt - nu ar trebui să fie o surpriză - comuna natală, Lăunele de Jos (VL), cu 33 de voturi (locul 2 după Ponta cu 12,35%), o altă secție tot din jud. Vâlcea, Glăvile, cu 28 de voturi, și tot așa. Cum e și normal, secții din zona Vâlcii. Rezultatul ăla de la Timișoara e complet ieșit din peisaj.

M-am uitat la restul secțiilor timișorene din acea școală, gândindu-mă că secția o fi amplasată în zona din Timișoara unde o fi fieful PAS. Lăsând la o parte faptul că nu există un fief al PAS la Timișoara, colegii din Timișoara au ridicat din umeri când i-am întrebat despre secția aia. În celelalte 4 secții de vot din acea școală Constantin Rotaru a mai obținut ... 4 voturi!

În schimb, dacă ne uităm la candidații care au fost poziționați pe buletinul de vot și pe procesul verbal lângă candidatul nostru, misterul se risipește (parțial). El a avut pe buletin și a fost trecut pe procesul verbal la nr. 12. La 11 era Monica Macovei și la 13 Tăriceanu. Acum, hai să vedem ce au făcut acești candidați în zona teoretic omogenă demografic din jurul școlii 25 de la Timișoara.

SecțiaVoturi valabile11. Macovei12. Rotaru13. Tăriceanu
135
967
120
1
87
136
863
51
49
54
137
928
102
3
78
138
841
78
0
79
139
805
70
0
53

Media voturilor Macovei + Tăriceanu e în celelalte secții 18%, în schimb la secția 136, teoretic aceeași zonă, aceeași populație, același profil demografic, e de numai 12%. Cu toate acestea, dacă adunăm și voturile lui Rotaru, ajungem la medie, aproape 18%. Din două, una: ori Rotaru a fost furat ca la balamuc în celelalte patru secții, voturile lui fiind redistribuite la candidații 11 și 12 (greu de crezut) ori unul din ceilalți doi candidați a fost furat în celelalte 4 secții în defavoarea celuilalt, însă din motive necunoscute în această secție în loc de „bagă la 11” sau „bagă la 13”, voturile au ajuns la „bagă la 12”. Cineva foarte cretin, sau foarte neatent sau pur și simplu foarte obosit a înțeles greșit ce trebuie să facă și al nostru s-a trezit cu peste 40 de voturi în brațe (palidă consolare pentru câte voturi i s-au subtilizat lui însuși).

Rămâne de aflat, dacă vom afla vreodată, cine e candidatul care a „dat”, și cine e candidatul care a „luat” în toată afacerea asta.

Un comentariu:

ThinkAgainRo spunea...

Excelent articol!