27.5.11

Emagul vinde și cărți. Pericol pentru Bookfest...

Am o listă de cărți pe care vreau de câteva luni să le cumpăr, dar m-am abținut până acuma pentru că nu le-am găsit la nici o librărie online pe toate, la grămadă. Nici măcar pe Elefant.ro, o librărie online care oferă discounturi foarte bune, nu le-am găsit. Și cum n-am timp să bat librăriile, mă gândisem că singura soluție ar fi fost să merg mâine la Bookfest și să le iau pe toate de acolo.

Iată însă că azi a apărut o veste-bombă pentru comerțul nostru online: Emag vinde și cărți! E drept, e vorba de cărțile unui partener, rețeaua Libris, dar cum sunt client vechi al Emag, cu zeci de comenzi la activ, nu am de ce să nu am încredere în noul parteneriat. E foarte bine că Emag capitalizează încrederea căpătată în rândul consumatorilor de electronice și electrocasnice și se transformă după modelul Amazon. Nici Amazon nu vinde în exclusivitate produsele proprii, cea mai mare parte a produselor listate acolo fiind de fapt ale partenerilor.

Și vestea bună e că la o căutare rapidă, multe din titlurile care mă interesau par a fi disponibile, pe stoc, și la un preț bun. Nu mai bun decât prețul de pe Elefant, în cazul în care aplicăm cupoanele, dar, în orice caz, un preț bun, mai bun decât cel din librării. Așa că nu-mi rămâne decât să fac totalul și, dacă mâine în târg nu le găsesc la un preț și mai bun, le voi cumpăra, în sfârșit, de pe net, pe toate deodată, așa cum mi-am dorit.

Emag mă dezamăgește în continuare la e-readere (au puține modele și la prețuri umflate) dar să sperăm că după ce va trece mania cu Kindle (pe care nu mi-l cumpăr din principiu) vor catadicsi să bage la vânzare și alte modele. Una peste alta totuși e o veste bună pentru cititorii de carte din România și pentru piața cărții în general: prin oferta Emag, cartea devine cu siguranță un obiect mai accesibil pentru foarte mulți oameni. Măcar că intră pe Emag să cumpere un telefon și dau cu nasul de cărți, și tot e bine. Destul Cancan, destulă Libertatea, destul Click se lăfăie în jurul nostru. Ajunge!

Niciun comentariu: