9.10.07

Hemoragia PCFun

PCFun reuşeşte contraperformanţa de a-şi pierde vizitatorii interesaţi. Dacă în mai avea un foarte sănătos raport de 10,36 pagini / vizitator, în septembrie acesta ajunsese la 8,15 iar acum e la un neverosimil 6,94, la fel ca la orice alt magazin de duzină.

Să aibă legătură cu deschiderea lui Electrofun, care să fi preluat o parte din trafic / comenzi? Întrucât nu am cumpărat niciodată nimic de pe PCFun, habar n-am dacă mărfurile de pe Electro erau sau nu în oferta PCFun.

În orice caz, sunt sigur că magazine precum Shopit sau Mediadot vând cel puţin comparabil cu PCFun, dacă nu şi mai mult, deşi au date de trafic inferioare. Dacă faceţi o comparaţie între PCFun şi Mediadot veţi observa că la PCFun rata de "bounce" e de 52,5% în timp ce la Mediadot e de numai 39,9% . PCFun are 53,4% vizite sub 10 secunde, Mediadot 37,7%. Cifrele astea sugerează că PCFun nu "vinde" decât la ceva mai puţin de jumătate din vizitatorii ăia săptămânali pe care îi are, deci la aproximativ 23.000 (47% din numărul total de vizitatori), nu cu mult peste cei aproximativ 16.000 (63% din total) de la Mediadot. Şi scorul devine şi mai strâns dacă socotim numărul de vizite sub 60 de secunde (personal, cred că o vizită de 1 secundă sau de 59 e cam tot dracul ăla deoarece nu văd cum ar putea cineva să ia o decizie de cumpărare într-un timp aşa de scurt): 17.000 (35%) - PCFun vs. 13.000 (51%) - Mediadot.

Şi dacă folosiţi din "tools" de la Trafic.ro instrumentul privitor la statisticile cuvintelor cheie veţi mai remarca o treabă interesantă: raportul PCFun - Mediadot se păstrează şi în termeni de notorietate a brandului. "pcfun", "pcfun.ro"+"www.pcfun.ro" se caută de aproximativ 1050 de ori pe săptămână, în vreme ce "mediadot", "mediadot.ro"+ "www.mediadot.ro" au aproximativ 800 de căutări săptămânale.

Aceeaşi analiză se poate aplica şi pe Marketonline. Şi pe PCGarage, care rupe tot din concurenţa vizibilă (deşi am vaga impresie că Shopit, "invizibil" în Trafic.ro, se cam bate de la egal la egal cu ei).

Desigur, în mintea unora concluzia nu poate fi decât una singură: Mediadot rulează pe o platformă foarte proastă, campania Adwords este condusă de cineva complet neştiutor, patronachele de la Mediadot, care a ales în primăvară strategia de redesign, e dus cu capul etc. Bine mă băieţi. Aşa e, cum ziceţi voi.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Bun articol, si FOARTE de acord cu ultimele 2 paragrafuri, insa nu cred ca mediadot ala vinde comparabil cu pcgarbage sau shopit... poate undeva la 50-60%

PCFun e un site "porc". Adica a fost facut pentru a fi vandut laterer... se pompeaza banu' gros in el ca sa se ingrase si sa aiba expunere si trafic, se dau comunicate cu cifre aberante, pentru ca, eventually, sa fie vandut vreunui habarnist.

Anonim spunea...

Pai sincer, daca vand la 60% din ce vinde pcgarage si shopit mi se pare ok. Sincer. :) Si felicit cele doua siteuri mai sus mentionate pentru vanzarile grozave pe care trebuie sa le aiba zilnic.

Lucian Sarbu spunea...

@weasel: pai cam la 50-60% ma gandeam si eu. In primul rand ca Shopit si PC Garage, fiind ceva mai vechi, au o baza de clienti mult mai mare (PC Garage vorbeste chiar de 30.000 de clienti, presupun ca e vorba de conturi deschise pe site, ceea ce oricum e respectabil). In al doilea rand, Mediadot inca nu a atins datele de trafic ale acestor 2 magazine, fiind pe undeva pe la 60-70%.