Este marți 22.03.2011, ora 11:36, și asistăm la ceea ce poate fi primul viitor faliment al unui agent comercial din România ca urmare a faptului că a făcut prostia de a-și promova afacerea pe Groupon.ro. Dacă nu știți, Groupon este unul din site-urile de cumpărături colective care au înflorit de când cu criza (comercianții sunt disperați și oamenii caută mokăciuni). La nivel mondial Groupon este tatăl acestui gen de site-uri, dar la noi e doar unul printre altele.
Mai precis, oferta zilei sună astfel: „Cazare cu numai 85 RON pentru 2 persoane timp de 2 nopti la Pensiunea Coroana Reginei (Bran – Moeciu). Bonus: 20 % reducere la echitatie, bar, restaurant si alte activitati!” Oferta e valabilă 6 luni de acum încolo - până pe la finalul lui septembrie. O inspecție pe site-ul pensiunii respective ne lămurește că reducerea e de 50%, deoarece o cameră costă în mod normal 85 de RON pe noapte. Deci practic iei o noapte și mai stai una gratis. Oferta sună bine, numai că avem o mică problemă. Conform contoarului de pe Groupon, deja s-au cumpărat 447 de oferte! Și încă mai sunt 12 ore până la terminarea ofertei!
Cum Groupon reține 50% din încasări (adică 25% din prețul real al camerei), înseamnă că pensiunea va vinde de fapt nu una, ci trei nopți gratuite pentru fiecare client pescuit de pe Groupon.ro.
Bun, acum este clar că pensiunea nu va putea satisface toată cererea venită de pe Groupon.ro fără să dea faliment. De pe site aflăm că bieții oameni au 24 de camere, deci un potențial, în următoarele 6 luni, de 4320 de nopți de cazare. Deja 900 sunt ocupate prin oferta de pe Groupon.ro, și pentru a putea acoperi cheltuielile generate de această ofertă, proprietarii vor trebui să facă rost de alți 447 x 3 = 1341 de clienți plătitori pe bune. Și la fiecare ofertă cumpărată de pe Groupon, au nevoie de încă 3 pe care să le vândă în lumea reală.
În asemenea situații absurde se vede riscul pe care și-l asumă un business prin promovarea pe asemenea site-uri. Să fim bine înțeleși: exceptând anumite start-up-uri, care pot include în bugetul de lansare costul unei oferte cu preț redus, singurul câștigător din acest gen de business e numai și numai site-ul care promovează oferta. În cazul de față, probabil proprietarul din Bran a zis că scapă de dracu' (=criza) și a dat de tac'su (Groupon).
BONUS: o experiență asemănătoare din America și 5 Ways Groupon Can Hurt Your Business.
Și finalul? Probabil va fi o chestie românească, în care proprietarul pensiunii le va trânti ușa în nas grouponarilor, sau va închide pensiunea pe timpul verii, și aceștia se vor plânge că au luat țeapă. Iar Groupon va face banii.
LE: la 500 de oferte cumpărate, grouponul a fost declarat închis. Urmează o vară fierbinte pentru proprietarul acelei pensiuni! :))))
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu