Conform acestui articol, francezii sunt îngrijoraţi că la ei comerţul online e "întârziat" faţă de cel al vecinilor germani şi englezi. Şi asta deoarece vânzările online vor atinge în Franţa "numai" 25 de miliarde de euro. O cifră cam de 100 de ori mai mare decât a comerţului online din România.
M-am uitat şi eu, de curiozitate, pe câteva linkuri citate în articol. Citiţi cu atenţie pagina de "Cum plătesc" de pe CDiscount.fr: https://clients.cdiscount.com/Information/Payment.aspx . Deşi există o tonă de modalităţi de plată, lipseşte tocmai modalitatea de plată cea mai populară în România: plata la livrare. Adică, adu-mi matale produsul acasă, şi mă gândesc eu după aia dacă vreau să ţi-l plătesc. E şi normal să lipsească, deoarece comerţul online presupune plata online. Din păcate, această imbecilitate numită "plata la livrare" s-a generalizat în comerţul online din România şi tocmai de-aia comerţul online din România nu are şi nu va avea nici un orizont. Singura şansă e să avem elaborată o legislaţie care să interzică explicit plata la livrare şi să oblige magazinele, pentru binele lor, să accepte numai modalităţi de plată online.
Sau de pe Pixmania: http://www.pixmania.com/fr/fr/services-magasins/11-univers.html?idservice=7 .
Ştiu cel puţin două magazine care ajunseseră să acumuleze stocuri de 100.000 de lei numai din comenzi pe care clienţii refuzaseră să le plătească la primire. La rulaje în jur de 1 milion de lei pe an şi marje care rareori depăşesc 2-3%, aşa ceva nu înseamnă decât un faliment lent, dureros şi chinuitor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu