- piaţa nu e reglementată, nu există o organizare a breslei; decât un festival de căcat care se lasă an de an cu scandaluri, mai bine ar exista o breaslă, cum e ordinul arhitecţilor, care să despartă prestatorii serioşi de aspiranţi şi veleitari (momentan orice dobitoc poa' să se ducă cu laptopul la un client şi cu un set de template-uri şparlite de pe Template Monster şi să spună că e web designer);
- piaţa neagră: pur şi simplu nu poţi concura cu ăla care face o ofertă de 400 de euro pentru că lucrează la negru în condiţiile în care tu, la alb, ar trebui să faci o ofertă dublă;
- bugetele mici la care are acces o firmă de webdesign de la noi: majoritatea în jur de 1000-2000 de euro, ceea ce nu îţi permite să susţii Echipa aia de 20-30 de oameni cu care să ataci Bugetul ăla de 1 milion de euro alocat Acelui Proiect.
Deci cam aiştea ie problemili.
În ceea ce mă priveşte nu mă mai consider de mult, nici pe mine, nici pe firma pe care o reprezint, parte a acestei industrii, chit că ocazional mai facem "web design". Mulţumesc lui Dumnezeu, anul ăsta am făcut numai din M-rex aproape 40.000 de euro: avem cea mai tare platformă de e-commerce din România, nu am văzut în 5 ani de "web design" atâţia clienţi mulţumiţi câţi am văzut într-un an de M-rex, muncim în continuare la platformă, piaţa e în creştere, pregătim o variantă CD/box şi o variantă demo care va difuzată probabil pe CD-uri de reviste, pentru anul viitor pregătim o altă aplicaţie la cheie cu care vom ataca piaţa de asigurări (mizăm şi din aplicaţia asta pe venituri anuale, recurente, de cca. 50-75.000 de euro...) Ce să zic, facem, în fine, ceea ce trebuia să facem de la început, în conformitate cu numele pe care-l purtăm : software.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu