5.8.06

În sfârşit, am lansat Leykom!

În sfârşit, am lansat un site la care muncim din martie: Leykom. E vorba de un site uriaş, nu atât prin dimensiunile vizibile, cât prin cele invizibile (baza de date... adminul... SEO... marketing management system...). Nu pot să nu remarc indecenţa iniţială a unei firme concurente care ofertase, pentru acest site, vreo 650 de euro + TVA. Dacă eu personal nu aş fi câştigat încrederea clientului, lucrarea asta ar fi fost în altă ogradă. Încep să-mi displacă tot mai mult practicanţii de dumping din web designul românesc. Şi asta o spune cineva care a suflat de-a lungul timpului comenzi de la Dezibel Media, Media Concept şi chiar Green Pixel practicând preţuri, evident, sub ale lor.

A început şi Interneticsu 2006. Sincer, credeam că manifestaţiunea a dat 'ortu popii. Oricum, cu toate că avem vreo 10 site-uri bune realizate în ultimele 7 luni (şi or să mai apară cel puţin 4 în următoarele 2 luni), voi rămâne fidel principiului de a nu înscrie KSD la Internetics. În primul rând, trebuie să recunosc, niciodată nu am ţintit un segment elitist al pieţei, în aşa fel încât comanda să fie atât de stimulativă, încât să faci un site care să te dea pe spate. Eu mă mândresc cu un singur lucru, şi anume că toţi clienţii KSD sunt foarte mulţumiţi cu site-ul pe care îl au şi, printre ei, există o grămadă cărora afacerea le-a crescut exponenţial odată cu deschiderea site-ului. Grafica noastră poate că e mediocră, dar am încercat să orientez întreaga echipă către înţelegerea principiilor de bază în e-commerce şi online marketing (la noi în firmă, de pildă, circulă un manual de SEO scris chiar de mine, din care fiecare trebuie să ştie să recite ce înseamnă proeminenţa, densitatea, campanie de linkuri, diferenţele dintre analiza-log şi analiza-trafic etc.). Aşa că, las' să fie alţii cu site-urile frumoase şi inutile şi hai să fim noi cu alea "mediocre" dar care îşi fac treaba bine. În al doilea rând, n-am mai luat vreun premiu din clasa a IV-a, adică de mai bine de 20 de ani, şi se poate spune că sunt prea bătrân ca să-mi mai pese de asemenea vrăjeli de 2 lei. În al treilea rând, strict pragmatic vorbind, nu am observat de-a lungul timpului ca festivalul ăsta să ajute pe cineva la ceva: dimpotrivă, dacă faceţi o statistică veţi vedea că multe site-uri nominalizate s-au dus dracului şi multe firme care au concurat au dispărut sau se înneacă în mediocritate. Poate pe Green Pixel să-i fi ajutat la câştigarea încrederii Connex/Vodafone... dar până la urmă la ce naiba mai e bun un client d-ăsta care, practic, te secătuieşte de resurse şi te scoate de pe piaţă?! Portofoliul lor nu mai arată nimic nou de 2 ani de zile. Unii dintre foştii lor clienţi şi-au refăcut site-urile şi, după cât de rău arată acum, nu cred că şi le-au refăcut cu ei: vezi MrPeter.ro. Păcat, fiindcă MrPeter era unul din site-urile cele mai bune ale unei agenţii de turism din România. Dar probabil că GP nu au mai avut timp să-l refacă.

PS. E primul post în română. Da, blogul meu va fi bilingv, în funcţie de cum voi avea chef să scriu.

Niciun comentariu: