31.10.07

Un tip nervos ii uraste pe francezi

Tipul ăsta are clar o problemă sub calotă: Hater's guide to France. Se vrea amuzant.

26.10.07

Cum arata echipa de vanzari a unui magazin virtual?

Cine vrea să vadă cum arată echipa de vânzări din spatele unui magazin virtual, o poate face aici :)) .

Realizarea îi aparţine lui Ionuţ, omul care butonează în spatele magazinului. Dacă vă nemulţumeşte vreun angajat... daţi-i steluţe mici!

A murit Dobrin...

Vestea e... şocantă. Pe puţin. Dobrin făcea parte din rândul acelor oameni despre care nu puteai crede că vei ajunge vreodată să spui: a murit. Şi totuşi, uite că "a comis-o" şi el.

Dobrin a fost, poate, ultimul mare jucător al provinciei. A adus 2 titluri la Piteşti şi nu a jucat niciodată la vreo echipă din Bucureşti. A bătut Real Madridul pe un stadion cât o căldare. A fost curtat de Real Madrid, dar din cauza vremurilor nu a putut pleca în Spania. Nici în ziua de azi cluburile mari din străinătate nu se uită la alţi jucători în afară de cei din capitală.

Eu l-am văzut jucând numai în arhive. Dacă nu l-ai văzut pe Dobrin, nu poţi înţelege cum a fost posibilă explozia fotbalistică din anii '80 şi "generaţia de aur". Pur şi simplu Dobrin a arătat că şi noi putem avea semizei pe teren, că şi la noi se poate "ascunde" mingea şi se poate juca fotbal aşa cum joacă brazilienii.

Odihnească-se în pace!

13.10.07

Liber schimbism, monşer!

Prin comunicatul de presă de ieri Emag îşi asumă în mod deschis rolul de lider de piaţă: "eMAG considera ca magazinele online care au decis sa oferteze acest produs fac un mare deserviciu comertului electronic prin promovarea de produse provenite pe canale gri (vanzarea nesustinuta de producator, dar legala) sau din piata neagra (piratate, etc). Totodata, isi arata aprecierea fata de cei care au optat pentru nelistarea acestui produs, dand dovada de integritate si ajutand la cladirea unei piete de comert electronic bazate pe profesionalism."

Rolul unui lider de piaţă nu e doar acela de a încasa mai mult de la clienţi, ci şi de a educa piaţa, de a o forma într-un anumit spirit.

Tot respectul.

În altă ordine de idei, săptămâna asta am simţit şi eu, pe propria piele, sentimentul neplăcut al piratării produselor proprii. Cum probabil multă lume ştie, M-rex vine "codat" pe domeniul pe care va rula. Totuşi, în circulaţie există şi câteva platforme care au suferit modificări la cererea clientului şi pe care am socotit că nu ar fi fair-play să le livrăm codate, tocmai fiindcă produsul nu mai e cel standard, de "fabrică". Ei bine, legat de una din aceste platforme am avut surpriza să o găsesc replicată, doar cu layoutul schimbat. Surpriza a fost cu atât mai mare cu cât replicarea nu a fost făcută de vreun puşti cu mucii la nas pus pe şotii de prost gust, ci de o firmă [oarecum] concurentă care avusese acces la serverul clientului (şi căreia probabil i-a plăcut ce a văzut, he he...). Mă rog, toată treaba s-a rezolvat cu o urechere discretă şi ameninţarea că a doua urechere le-o va face direct avocatul.

Le reamintesc tuturor amatorilor că Magazinosaurus Rex e înregistrat la OSIM şi la ORDA, deci nu e cea mai bună idee să îl foloseşti fără acceptul KSD.

Revenind la chestia cu Iphone, păi se vede de la o poştă că miroase a piratare. E de înţeles că foamea e mare, dar chiar aşa?... Ce naiba poate fi mai cinic decât ca "importatorul" să îşi sfătuiască proprii clienţi... "ăăă... ştiţi, luaţi marfa asta, da' nu îi ziceţi lu nenea Apple că o aveţi, că se supără şi v-o buleşte" ? Îmi aduce aminte de spamurile cu "cheap & legal software", prin care eşti invitat să iei Photoshop la 30 USD, "da' să nu ceri suport de la Adobe, că nu e inclus în preţ". Ce poate fi mai cinic decât să justifici cu "libera circulaţie a mărfurilor şi persoanelor" (liber schimbism, monşer!) faptul că denaturezi sensul unui produs, comercializându-l împotriva voinţei producătorului care, apropo, nu a zis niciodată că nu va comercializa produsul în România, ci că îl va comercializa când o să considere de cuviinţă (după cât se pare, din decembrie) ?

Oricum, manevra este nu doar riscantă, ci şi inconştientă. Eu personal, dacă aş fi în locul celor de la IRIS - pe care îi cunosc şi cărora chiar o să le transmit ideea asta... - aş renunţa să vând Iphone prin canalele-pirat, atunci când Iphone va veni în România. În felul ăsta aş răsplăti magazinele care s-au dovedit corecte, şi care nu sunt puţine.

9.10.07

Hemoragia PCFun

PCFun reuşeşte contraperformanţa de a-şi pierde vizitatorii interesaţi. Dacă în mai avea un foarte sănătos raport de 10,36 pagini / vizitator, în septembrie acesta ajunsese la 8,15 iar acum e la un neverosimil 6,94, la fel ca la orice alt magazin de duzină.

Să aibă legătură cu deschiderea lui Electrofun, care să fi preluat o parte din trafic / comenzi? Întrucât nu am cumpărat niciodată nimic de pe PCFun, habar n-am dacă mărfurile de pe Electro erau sau nu în oferta PCFun.

În orice caz, sunt sigur că magazine precum Shopit sau Mediadot vând cel puţin comparabil cu PCFun, dacă nu şi mai mult, deşi au date de trafic inferioare. Dacă faceţi o comparaţie între PCFun şi Mediadot veţi observa că la PCFun rata de "bounce" e de 52,5% în timp ce la Mediadot e de numai 39,9% . PCFun are 53,4% vizite sub 10 secunde, Mediadot 37,7%. Cifrele astea sugerează că PCFun nu "vinde" decât la ceva mai puţin de jumătate din vizitatorii ăia săptămânali pe care îi are, deci la aproximativ 23.000 (47% din numărul total de vizitatori), nu cu mult peste cei aproximativ 16.000 (63% din total) de la Mediadot. Şi scorul devine şi mai strâns dacă socotim numărul de vizite sub 60 de secunde (personal, cred că o vizită de 1 secundă sau de 59 e cam tot dracul ăla deoarece nu văd cum ar putea cineva să ia o decizie de cumpărare într-un timp aşa de scurt): 17.000 (35%) - PCFun vs. 13.000 (51%) - Mediadot.

Şi dacă folosiţi din "tools" de la Trafic.ro instrumentul privitor la statisticile cuvintelor cheie veţi mai remarca o treabă interesantă: raportul PCFun - Mediadot se păstrează şi în termeni de notorietate a brandului. "pcfun", "pcfun.ro"+"www.pcfun.ro" se caută de aproximativ 1050 de ori pe săptămână, în vreme ce "mediadot", "mediadot.ro"+ "www.mediadot.ro" au aproximativ 800 de căutări săptămânale.

Aceeaşi analiză se poate aplica şi pe Marketonline. Şi pe PCGarage, care rupe tot din concurenţa vizibilă (deşi am vaga impresie că Shopit, "invizibil" în Trafic.ro, se cam bate de la egal la egal cu ei).

Desigur, în mintea unora concluzia nu poate fi decât una singură: Mediadot rulează pe o platformă foarte proastă, campania Adwords este condusă de cineva complet neştiutor, patronachele de la Mediadot, care a ales în primăvară strategia de redesign, e dus cu capul etc. Bine mă băieţi. Aşa e, cum ziceţi voi.

6.10.07

Despre idioti

Ştiţi ce este un idiot?

Cineva care nu-i în stare să măsoare posibilele efecte viitoare ale gesturilor sale.

De exemplu, cineva care face pariu cu nişte prieteni că poate sta în mâini pe balustrada balconului de la etajul 10 e un idiot.

Cineva care jigneşte în stânga şi-n dreapta doar fiindcă are capacitatea să o facă e, de asemenea, un idiot.

Etc.

Tocmai fiindcă e idiot, deci incapabil să proiecteze efecte, idiotul nu vede dincolo de cei 2 cm ai lungimii nasului propriu. Idiotul e mereu plin de sine şi de concepţiile sale fiindcă e atât de idiot încât nu-şi poate închipui că mai există şi alte idei, diferite, eventual mai bune.

E drept, idiotul le nimereşte... câteodată. Columb întrebându-i pe indieni în ce parte s-o ia ca să ajungă în China era un idiot. Dar când s-a îmbarcat în caravelă ca să ajungă în China luând-o spre vest, n-a fost idiot. A fost geniu.

Deci idiotul poate fi şi genial la un moment dat, dar asta nu-l împiedică să fie idiot în marea majoritate a timpului. Ce vreau să spun : chiar dacă ai fost genial la un moment dat, asta nu înseamnă că eşti scutit de a rămâne idiot tot restul vieţii.

Mai ales dacă "genialitatea" ţi se urcă la cap şi nu mai poţi vedea cât de idiot ai ajuns.

Cool.

5.10.07

Flamingo o da din imobiliare in platforme de e-commerce

Şi ia mai auzi domne', ditamai gigantu', Flamingo domne', după ce a închis nu ştiu câte magazine până acum, ba pe ăla de la Universitate se pare că vrea să-l şi vândă rechinilor imobiliari, evident, nu ca magazin IT & C ci ca spaţiu comercial, acum vrea să devină "liderul pieţei locale de e-business".

Prima măsură a fost să dea o găleată de bani pe IBM Web Sphere Commerce (ai-bi-iem ueb sfiăr căumers).

De ce îmi vine să cred că totul nu e decât un balon de săpun?

4.10.07

Oracle angajeaza web designeri

He he, după ce a golit piaţa de softişti, Oracle angajează acum şi web designeri. Cool. Sunt curios câte firme de web design vor da faliment în viitorul apropiat.

2.10.07

Zooplus ne umple de mandrie

Ia uite domne, Zooplus.ro, magazin virtual care a costat fix 499 de euro+tva, fiindcă rulează pe platforma M-rex obişnuită, fără nici un fel de customizare suplimentară (nici măcar grafică!), adică platforma aşa cum e ea, cu toate cele bune şi toate cele proaste, a câştigat la Gala Premiilor E-commerce (<- linkul e un Powerpoint) secţiunea la care a participat. Iar în clasamentul general a ocupat un onorabil loc 15 din 25.

De fapt dacă aş spune că şi Mediadot rulează tot pe platforma de bază (mă rog, personalizată grafic în condiţiile ştiute şi cu mici modificări la partea de preluat comenzile, plus plata online) probabil că nu m-ar crede nimeni.

Tare ştire.